روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی بلژیک، پس از تساوی برابر ولز از عملکرد کمک دارو ویدیویی انتقاد کرد.

روبرتو مارتینز: VAR پیروزی را از ما گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بلژیک شب گذشته در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به مصاف ولز رفت و با تساوی 1-1 برابر این تیم متوقف شد. 

یاران ادن هازارد گل اول این بازی را به ثمر رساندند و تا دقیقه 86 نیز از حریف پیش بودند اما در نهایت نتوانستند این برتری را حفظ کرده و سه امتیاز این دیدار را به دست آورند. 

مارتینز پس از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:« اوضاع به نظر من چندان جالب نیست. ما نیاز به توضیحی کامل و جامع از سوی کمیته کمک داوران ویدیویی داریم تا بدانیم که این سیستم دقیقا به چه شکلی کار می‌کند. آنها امشب پیروزی و دو امتیاز را از ما گرفتند.»

سرمربی بلژیک که بسیار عصبانی به نظر می‌رسید اضافه کرد:« من انتظار دارم که از مقامات رده بالا، از فیفا، از یوفا و از مدیران جام جهانی یک توضیح کامل در این باره بشنوم. این خطوط که برای نشان دادن قرار گرفتن یک بازیکن در موقعیت آفساید استفاده می‌شود جواب نمی‌دهد. این واقعا مضحک است.»

صحنه گل ولز که بررسی آن از سوی داوران برای دقایقی طولانی به طول انجامید از روی نمایشگر ورزشگاه نشان داده نشد اما مارتینز تصاویر آن را به دقت بررسی کرده بود. 

او در ادامه انتقادهایش از عملکرد داوری اظهار داشت:« من از همه دعوت می‌کنم که تصاویر مربوط به گل را ببینند چون من نمی‌دانم این گل چطور پذیرفته شد، واقعا گیج شدم. وقتی به این تصاویر نگاه می‌کنم، متوجه نمی‌شوم که کمک داور ویدیویی دقیقا قرار است چطور به بهبود عملکرد داوری کمک کند.»