نورنیوز نوشت: بر مبنای گزارش یک انجمن آمریکایی، رژیم صهیونیستی رتبه نخست قتل خبرنگاران در جهان را دارا می‌باشد.

صهیونیست‌ها در جایگاه اول خبرنگار کُشی جهان!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این گزارش را «انجمن آمریکایی ضد جریان‌ها»(Counter currents) روز شنبه منتشر کرده و در آن گفته است که رژیم صهیونیستی بیشترین جنایات را علیه خبرنگاران مرتکب شده است و در این میان فهرستی از کشورها در این زمینه در مقام نخست قرار دارد.

رژیم اسرائیل با اختلاف زیاد در مقایسه با دیگر کشورها که شاهد جنگ‌ و جنایت مستمر یا فعالیت باندهای مواد مخدر و جنایتکار هستند، در زمینه قتل روزنامه‌نگاران در رتبه نخست جهان قرار دارد.

این تحقیق نشان می‌دهد که «بر اساس میانگین شمار روزنامه‌نگاران کشته شده به ازای هر ۱۰ میلیون نفر در سال، کشتار روزنامه‌نگاران توسط رژیم جنایتکار اسرائیل در فلسطین اشغالی ۷۳.۴ برابر بیشتر از کل جهان است و در این زمینه در صدر قرار دارد.»

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۵ روزنامه‌نگار فلسطینی را حین انجام کار روزنامه‌نگاری به شهادت رسانده که آخرین آنها «غفران وراسنه» است که اول خردادماه بر اثر اصابت گلوله نظامیان اشغالگر در اردوگاه آوارگان «العروب» واقع در شمال «الخلیل» به شهادت رسید.

نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ اردیبهشت گذشته نیز در جنایت دیگر که موج محکومیت جهانی به راه انداخت، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره قطر را هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی را به گلوله بستند و به شهادت رساند.

او کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه‌نگار معرفی می‌کرد.

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شدند.