شکست تیم ملی در هر مسابقه‌ای فرصتی ویژه برای انتقاد از سرمربی آن است.

‌اسکوچیچ و یک علاقه  دائمی؛ به من حمله کنید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش ورزش سه، این یک موضوع همیشگی در ایران به خصوص برای سرمربی این تیم است؛ مردی که حتی در روز‌های موفقیت، اعتبار چندانی بابت پیروزی‌ها دریافت نکرده و طبیعی است که امروز و در شرایطی که نارضایتی‌ها از تیم ملی در شرایط حداکثری است، این انتقاد‌ها به اوج خود برسد.

از شب گذشته و پس از بازی تیم ملی صحبت‌های خبرنگاران ما با بازیکنان و همچنین کادر تیم ملی مسئله بازی دیروز را به نکات دیگری مربوط می‌کند اما حتی اگر این صحبت‌ها در دفاع درست باشد باز هم نمی‌شود از بعضی اکت‌های سرمربی تیم ملی در جهت این نتیجه منفی چشم‌پوشی کرد.

اسکوچیچ که اغلب در هر اردو با برخی انتخاب‌ها و دعوت‌ها و همچنین به‌کارگیری بعضی از بازیکنان در بعضی از پست‌ها، به فضای علیه خودش کمک می‌کند در مسابقه روز گذشته مقابل الجزایر هم این کار را تکرار کرد و از امید نورافکن به‌عنوان یک دفاع وسط استفاده کرد؛ بازیکنی که اگرچه در سپاهان و در مسابقه آخر در این پست بازی کرده و در دوره حضورش در تیم ملی امید هم در سه بازی به‌عنوان یک دفاع وسط بازی کرد اما مدت‌ها است که او به‌عنوان یک دفاع چپ به بازی مشغول است.

با حضور نورافکن در قلب دفاعی و غیبت دو مدافع مرکزی تیم ملی، شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان، زوج حسینی و امید در نیمه اول چندین بار حمله‌وران الجزایر را صاحب موقعیت کرد.

جالب اینکه این ایده اسکوچیچ تنها ۴۵ دقیقه عمر داشت و او بلافاصله و با شروع نیمه دوم عارف آقاسی را جایگزین وی کرد تا امید به دفاع چپ برود و در پست همیشگی خود بازی کند. نورافکن که در مقابل ادام اوناس روز سختی را سپری کرد، در حرکات تهاجمی تیم ملی موفق بود و تک گل ایران را نیز پایه گذاشت. با این حال او به‌عنوان یک مدافع به جز موقعیت‌هایی که به حریف داد، در نیمه اول می‌توانست حریف را صاحب یک ضربه پنالتی کند که داور برخورد او و مهاجم حریف را پنالتی تشخیص نداد.

نورافکن در بازی ایران و امارات هم به‌عنوان یک دفاع وسط به میدان رفته و کنار حسین کنعانی نمایش خوبی از خود نشان داده بود ولی در مسابقه روز گذشته و در شرایطی که تیم ملی با ۳۰ بازیکن به این اردو رفته بود، مشخص بود که  حضور وی در قلب دفاعی باعث انتقاد بیشتر از سرمربی تیم ملی ایران خواهد شد.

جالب اینکه عارف آقاسی با حضور یک نیمه‌ای در قلب دفاعی با وجود تجربه نه‌چندان زیاد در جمع ملی‌پوشان، نمایش قابل قبولی از خود نشان داد. تازه ایران عارف غلامی را هم داشت که قبلا در دیدار مقابل کره جنوبی در یک پست غیرتخصصی (دفاع راست) به بازی گرفته شده و انتقادات دیگری را هم متوجه اسکوچیچ کرده است.

اگرچه اسکوچیچ می‌تواند بابت محرومیت کنعانی و عدم حضورش در این اردو که شاید کلیدی‌ترین اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی بود از مسئولین فدراسیون عصبانی باشد اما تصمیمات این‌چنینی سرمربی تیم ملی هم بدون‌شک بار وی را سنگین‌تر کرده و به بی اعتمادی‌های علیهش اضافه‌ خواهد کرد. او ورای نتیجه‌گیری‌های خوب، اغلب به منتقدینش این فرصت را داده که سوژه‌های خوبی برای حمله به او پیدا کنند؛ از برخی دعوت‌ها و غیبت‌ها گرفته تا برخی پافشاری‌ها که حتی اگر درست باشد مناسب تیمی نیست که در 4 فیفا‌دی فقط یک بازی می‌کند!