نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه فرافکنی‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز اتمی ایران خواستار اقدام جدی جامعه جهانی در مقابل گام‌های جبرانی ایران درپی تصویب قطعنامه شتابزده و سیاسی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی شد.

ادعاهای بی اساس نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نفتالی بنت که دولتش در آستانه سقوط قرار دارد، روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با اوروسلا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، از حمایت اتحادیه اروپا از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام تقدیر کرد.

نخست وزیر رژیمی که مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای در جهان است، گام‌های جبرانی ایران را خطرناک خواند و مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران باید بیدارباش برای جامعه جهانی باشد.

وی که بشدت در تلاش است تا پرونده بسته‌شدۀ "ابعاد احتمالی نظامی" در سال ٢٠١۵ را به واسطه اطلاعات یا ادعاهای غیرمستند مجدداً مفتوح ‌سازد گفت: ایران باید با عواقب جدی این اقدامات شامل افزایش فشارها و پاسخگو کردن آن در شورای امنیت روبرو شود.

به گزارش ایرنا، سه کشور اروپایی عضو برجام و ایالات متحده آمریکا هفته پیش بر اساس ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های اتمی ایران، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند که با ۳۰ رای موافق، دو رای مخالف روسیه و چین و سه رای ممتنع پاکستان، هند و لیبی تصویب شد.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصویب این قطعنامه، همکاری‌ها با این سازمان را که فراتر از پادمان بود و تنها بر مبنای حسن نیت صورت می‌گرفت، متوقف کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم اعلام کرد که به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه ضد ایرانی گام‌های عملی متقابلی را اتخاذ کرده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین‌های فرا پادمانی از جمله آنها است.

برنامه اتمی ایران از ابتدا هم با ابزارسازی بی دلیل آمریکا تحت تاثیر رژیم صهیونیستی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همدستی تروئیکا به یک بحران غیرضروری تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ایران در برابر دخالت ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل مقاومت کرد و تسلیم فشار آمریکا - تروئیکا برای توقف غنی سازی صفر نشد؛ اما برای کاهش تنش‌ها موافقت کرد که نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای خود را با شرکت در مذاکرات سازنده (که منجر به توافق برجام سال ۱۳۹۴ شد)، کاهش دهد.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

در واقع خروج ایالات متحده فراتر از نقض اصل توافق، اقدام یکجانبه بی دلیل با هدف نابودی کامل سندی بود که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شده است.

ایران بعد از ابراز تمایل دولت جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای بار دیگر حداکثر شجاعت و بصیرت خود را با موافقت برای مشارکت در مذاکرات با هدف حفظ توافق هسته‌ای نشان داد؛ اما فشار صهیونیست‌ها و تعلل واشنگتن در تصمیم‌گیری، مانع از پیشرفت و جمع‌بندی مذاکرات شده است. | منبع: ایرنا