عاشوری: تدارک بازی دوستانه وظیفه اسکوچیچ است؟پیشکسوت فوتبال ایران می گوید تیم ملی اگر تدارک مناسبی داشته باشد می تواند در جام جهانی فوتبال خوبی را بازی کند.

پیشنهادهایم را بررسی ‌می‌کنم، شاید به فوتبال برگردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن عاشوری در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره شرایط تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی قطر بیان کرد: واقعیت این است تا اینجای کار برنامه ریزی خوبی برای تیم ملی انجام ندادیم و از فیفادی استفاده لازم را نکرده ایم. به هر دلیلی شرایط تیم ملی خوب نبوده و این در حالی است که همه تیم ها با تمام توان برنامه ریزی کرده اند و بازی های دوستانه مناسبی انجام دادند. 

او ادامه داد: البته این مشکلی است که فوتبال ایران سال های سال با آن دست به گریبان است. در گذشته نیز این شرایط وجود داشته اما امیدوارم در فرصت باقیمانده بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ملی مهیا کنیم. واقعا حیف است، همه تیم ها با بهترین شرایط در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور پیدا می کنند و سعی دارند نمایش خوبی داشته باشند. ما تیم بدی نداریم. در بخش دفاعی و میانی مشکلاتی هست که امیدوارم تا جام جهانی بشود این مشکلات را حل کرد.

ستاره سابق تیم ملی فوتبال درباره ناراحتی بازیکنان از شرایط موجود تاکید کرد: نه فقط بازیکنان که همه فوتبالی ها از این شرایط ناراحت هستند. به عنوان نمونه بازیکنی مثل سردار آزمون در کشورهایی بازی کرده که نظم و انضباط حرف اول را در فوتبال آنجا می زند. شما امکانات قطر را ببینید، بازی های دوستانه کره جنوبی و ژاپن را نگاه کنید. فوتبال در دنیا بسیار نزدیک شده و دیگر به تعداد زیاد خبری از بازی های پرگل نیست. اما باید تدارکات مناسب داشته باشیم. همه اهالی فوتبال در ایران وضعیت کنونی هستندو امیدوارم شرایط مهیا شود.

عاشوری درباره انتقادهایی که از دراگان اسکوچیچ می شود، گفت: این مسائلی که تیم ملی الان با آن دست به گریبان است، ربطی به اسکوچیچ ندارد. مشکلات تیم ملی فوتبال جای دیگری است. اینکه نمی تونند شرایط را مهیا کنند. حتما در بخش روابط بین الملل فدراسیون و سایر مدیران باید رایزنی کنند و فعالیت بیشتری داشته باشند. اینها که به سرمربی تیم ارتباطی ندارد.

این مربی باتجربه فوتبال پیش بینی اش از نتایج ایران در جام جهانی را اینطور بیان کرد: سبک هر 3 تیمی که با آنها بازی داریم، تقریبا مثل هم است. ولز، آمریکا و انگلیس تقریبا مثل هم بازی می کنند اما واقعا بازی های سختی خواهیم داشت. به هر حال جام جهانی است و همه با تمام توان حضور پیدا می کنند. با این حال به نظر من می شود اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، بازی های خوبی را در جام جهانی انجام بدهیم. با این شرایط البته نمی شود، ما تا الان کار خاصی انجام ندادیم. تیم ملی ایران ضعف هایی دارد که این ضعف ها فقط در بازی های دوستانه مشخص می شود. ما با تیم هایی بازی داریم که فیزیکی کار می کنند و برای تقابل با آنها باید بهترین شرایط را داشته باشیم. 

عاشوری که سابقه مربیگری در تیم های مختلف فوتبال ایران از جمله پرسپولیس را در کارنامه دارد، درباره برنامه آینده اش گفت: واقعیت این است سال گذشته بعد از آنکه از خیبر خرم آباد جدا شدم، چند پیشنهاد از لیگ یک و لیگ برتر داشتم اما به خاطر اینکه شرایط آن تیم ها مناسب نبود قبول نکردم. در حال حاضر اکثر تیم ها در حال استراحت هستند تا ریکاوری خوبی بعد از فصل فرسایشی داشته باشند. با این حال یکی دو پیشنهاد مربیگری دارم. هنوز تصمیمی نگرفته ام اما پیشنهادهایم را بررسی می کنم تا ببینیم شرایط چطور رقم می خورد.