معاون سیاسی سپاه با اشاره به جنگ شناختی دشمن گفت: تنها راه رویارویی با توطئه های دشمن و خنثی سازی جنگ شناختی، جهاد تبیین است.

نسخه معاون سیاسی سپاه برای خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در کمیسیون سیاسی هشتمین اجلاس مسئولین کانون‌های مراکز استانها و واحدهای جامع بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عبارت جهاد تبیین که امروزه محور قرار گرفته، فراتر از واژگان قبلی همچون بصیرت و بصیرت افزایی است، زیرا دشمن وارد فضایی شده (جنگ شناختی) که تنها راه رویارویی با آن و تنها راه خنثی سازی آن، جهاد تبیین است.

وی افزود: عبور دادن انقلاب از برهه کنونی نیاز به امر جهادی دارد که اگر چنین شد و حق جهاد ادا شد، پیروزی قطعی پاداش جهادگران است.

سردار جوانی ادامه داد: در جنگ شناختی همانند جنگ فیزیکی، ابتدا باید طرح و نقشه دشمن و نقاط هدف دشمن به خوبی شناخته شود و سپس با روشهای تبیینی باید به میدان جنگ شناختی وارد شد. مهم آنست که ببینیم در هر برهه دشمن بر چه چیزی تمرکز دارد.

معاون سیاسی سپاه تاکید کرد: جمع بندی امروز دشمن این است که مادامی که ولی فقیه بر اساس باورهای مردم، جایگاه معتبری دارد نمی شود کاری کرد، مادامی که شعارهایی از انقلاب (دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم) جاری باشد نمی شود کاری کرد، پس با هدف تصویرسازی بر اساس خواسته ها و اهداف خود شروع به فعالیت کرده است تا در باورهای مردم نفوذ پیدا کند تا انقلاب را مانع پیشرفت و عامل بدبختی جلوه دهد.

وی گفت: در همین راستا با تطهیر دوران پهلوی واقعیت های دوران قبل انقلاب را معکوس جلوه می دهد و موفقیت های انقلاب را منفی جلوه می دهد. پس باید با ابزار تبیینی به چنین میدانی ورود کرد با مستندات به اقناع افکار عمومی و نخبگانی پرداخت یعنی نگذاریم تصویر سازی هدفمند دشمن به ثمر برسد. | منبع: فارس