عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب به زن نگاه نامناسبی ندارد، گفت: نگاه انقلاب به گونه ای نیست که زن را محدود و محصور کرده باشد، زن بودن ما بسیار ارزشمند است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فاطمه مقصودی روز دوشنبه در سلسله نشست‌های بررسی وضعیت زن و خانواده تحت عنوان «زنی برای زمان» در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران افزود: برخی جوامع زن بودن را به ابتذال می کشند و سرمایه زن بودن را تنها مبانی ظاهری او می بینند برای همین زن به جایی نمی‌رسد و افسرده‌ می‌شود، محدود و محصور می شوند و این جایگاه زن نیست.

مقصودی با بیان اینکه در عرفان، سیاستمداری، عرصه اقتصادی و اجتماعی زنان توانمند زیادی داریم، ادامه داد: نگاه انقلاب به زن این است که او جایگاه والایی دارد، نه اینکه برخی جایگاه زنان و این مساله را به حاشیه می‌برند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از دیدگاه اسلام جایگاه زن مقدس است. عمق وجود زن پیچیده‌تر از آن است که بخواهیم به راحتی بشناسیم، برخی نگاه جزئی دارند، در جامعه اسلامی نگاه به زن جایگاه خوبی دارد اما هنوز مردان جامعه ما این مساله را به خوبی متوجه نشده‌اند.

مقصودی اضافه کرد: در جوامع غربی زن را به عنوان عروسک و ابزار و کالای مصرفی نگاه می کنند ما باید خودمان فرهنگسازی کنیم و ما با رفتار، باور و افکارمان جایگاه زن را نشان دهیم چون نقش و جایگاه زن در اسلام و ایران بسیار والاست.

نیازمند زن تراز انقلاب هستیم

وی اظهار داشت: در رابطه با مقام و جایگاه زن در عالم هستی، در دین مبین اسلام، در جمهوری اسلامی ایران و در منظومه فکری امام راحل و مقام معظم رهبری یک جایگاه تعریف شده و ارزشمند است.

مقصودی با بیان اینکه در خلقت انسان خداوند جز در ظاهر و جنسیت تفاوتی قائل نشده است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی مسلما از لحاظ وظایفی که برعهده همه مسئولان است، پاسخگو خواهیم بود و اینکه یک چهره ای از جمهوری اسلامی و انقلاب ترسیم کرده اند که جایگاه زن در شان و در مقام زن نیست و رفتارشان با زنان چنین و چنان است، چون قلم در کف دشمن است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری از الگوی زن تعریفی دارند و به این مساله پرداخته اند و فرموده‌اند که ما زنی می خواهیم هم اسلامی و هم ایرانی باشد، هم به سنت‌ها احترام بگذارد و هم به تجدد بپردازد، یعنی تلفیقی از زن امروز، گذشته و آینده، زنی که تراز انقلاب اسلامی باشد و هم در همسرداری، خانه‌داری و هم فعالیت‌های اجتماعی و اینکه پایبند به اصول دین و اسلام باشد.

وی ادامه داد: چنین زنی در ایران تبلور و نمود پیدا کرده است و آنان در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی و پشتیبانی کردند؛ اگر چنین زنانی نبودند مردان غیور نمود پیدا نمی‌کردند. چه در بحث های اقتصادی و اجتماعی زنان در عرصه هستند.

درصد کم زنان در مجلس جای بحث دارد

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی تنها ۱۷ زن در مجلس فعالیت دارند و درصد کم زنان در مجلس جای بحث دارد،  اظهارداشت: اینکه تعداد زنان کم است باید موشکافی کرد که آیا مردسالاری در جامعه است یا اینکه زنان باید با مردان قوی تر باشند و با آنان مقابله کنیم، یا اینکه زنان خودشان را در جایگاه بالا نمی دانند و وارد این عرصه نمی شوند.

وی معتقد است که حضور زنان در این عرصه‌ها کاری سخت است و در واقع در یک گرداب و نقدهای سیاسی خودشان را قرار می‌دهند و اما در این کشمکش ها زنان قدرتمند می شوند و باورشان قوی تر می شود، البته زن می تواند و هر سختی و مانعی که جلوی راه آنهاست باعث می شود آنها قوی تر شوند و استقامت آنان بیشتر شود.

مقصودی ادامه داد: اگر به گذشته برگردیم متوجه می‌شویم که  قدرت بانوان بیشتر شده و باورها تغییر کرده است ما نماینده زنان در مجلس هستیم آنجایی که باید اهداف سیاسی و اجتماعی ما حکم کند باید نگاه به قوانین تصویبی باشد که این قوانین برای زنان ما چه فوایدی یا آسیب‌هایی دارد.