محمد غرضی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: جریان‌های تندرو در طول تاریخ بوده‌اند و همیشه نیازمند موقعیتی بوده‌اند که بتوانند حاکمیت را به‌دست بیاورند.

سوپرانقلابی‌ها از ابتدای انقلاب تا کنون به روایت غرضی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبرسراسری، محمدغرضی، فعال سیاسی، درباره ریشه تندروی در تاریخ معاصر ایران گفت: «این جریان‌های تندرو در طول تاریخ بوده‌اند و همیشه نیازمند موقعیتی بوده‌اند که بتوانند حاکمیت را به‌دست بیاورند و معمولا اطراف آدم‌های مؤثر جمع شده‌اند مثلا وقتی در دهه20 جریان ملی شدن صنعت نفت مطرح شد مصدق هم توانمند شد به اینکه نفت را ملی کند این جریان خیلی با مصدق همراهی نکرد و گرفتار شد بطوری‌که کشور دچار کودتا 28مرداد شد. شما از این جریان تندرو با جریان ملت ایران هرگز فاصله نمی‌بینید چون بدنبال قدرت‌اند».

او در ادامه درباره روند قدرت‌گیری تندروها پس از پیروزی انقلاب افزود: «اشکالاتی که در اداره کشور وجود داشت از جمله جریان جنگ و تشکیل دولت‌های مختلف اینها از وضعیت مطلع بودند و می‌دانستند گرفتاری‌ها حل نمی‌شود به تندروی پرداختند و از آن فضا استفاده کردند و توانمند شدند به اینکه دولت و مجلس و قوه قضائیه را به مرور تحت تأثیر قرار دهند و ای‌کاش که مقداری نزدیک به اداره کشور می‌شدند و مسئولیت می‌پذیرفتند ولی وقتی که اقتدارشان وسیع شد از مردم هم دور شدند. شما ملاحظه می‌فرمایید که در 12فروردین سال 58 نزدیک99درصد به مردم رای دادند ولی امروز که انتخابات انجام می شود مردم کمتر شرکت می کنند و خیلی توجهی به انتخابات ندارند».

غرضی در پایان درباره حضور برخی نیروهای تندرو در اطراف دولت بیان کرد: «تندرو ها پشت صحنه‌اند و کسانی‌که قدرت را در دست دارند کم اطلاع از اداره کشورند. رانت‌خواران و امتیازطلب‌ها و جریان گرانی و جریان‌های اینگونه پشت صحنه فعالیت می‌کنند و همیشه از نظر مردم پنهان می‌شوند شما هیچوقت نمی‌فهمید که باعث گرانی الان چه کسی هست و فقط می‌گویند دولت و بعد اشخاص را که مورد بحث قرار می‌دهند از کنارشان می‌گذرند. اداره کشور باید دنباله‌روی قوانین باشد اگر قانون اجرا شود هم جریان‌های سیاسی هم جریان‌های اقتصادی قانع می‌شوند که به قانون احترام بگذارند».