حمید نوری پس از ۵۳ روز در تماس کوتاه تلفنی با خانواده، تاکید کرد علی‌رغم تاکید قاضی پرونده بر لغو محدودیت‌هایش، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

آخرین وضعیت حمید نوری در زندان سوئد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که بیش از ۵۰ روز از پایان آخرین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد می‌گذرد و او منتظر اعلام حکم دادگاه است، محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده در خصوص او افزایش یافته است.

نوری امروز جمعه ( ۳ تیرماه) در تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، تاکید کرد همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و علی‌رغم تشدید مشکلات بینایی، امکان دسترسی به چشم پزشک را هم نداشته است.

نوری نسبت به تشدید محدودیت‌های خود علی‌رغم وعده قاضی پرونده اعتراض کرد و گفت: قاضی پرونده در جلسه آخر دادگاه گفت، محدودیت‌های من لغو شده اما بعد از پایان دادگاه تماسم با خانواده تقریبا قطع شده و در طول ۵۳ روز گذشته فقط ۲ بار امکان تماس‌های کوتاه آن هم با اعمال کنترل‌های شدید و حضور مترجم برای من فراهم شده است.

حمید نوری همچنین در این تماس تلفنی برای اولین بار جزئیاتی از شکنجه فیزیکی توسط پلیس سوئد را بیان کرد.

وی در این باره گفت: ۳ پلیس سوئد ضربات شدیدی را به سر و گوش‌های من وارد کردند که به واسطه این ضربات گوش‌های من همچنان با درد و مشکل روبرو است.

نوری در این تماس خاطرنشان کرد: حدود دو سال و هشت ماه از نگهداری من در سلول انفرادی می‌گذرد اما هیچ نهاد و سازمان حقوق بشری به سراغ من نیامده و پیگیر وضعیت من نیست.

گفتنی است، حمید نوری از آبان‌ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شده است و در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است. | منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه