زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.

زلزله وحشتناک هرمزگان را لرزاند | تعداد کشته ها رو به افزایش است + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

زلزله ۶.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۲ بامداد روز شنبه «بندرخمیر» در استان را لرزاند. پس‌ازآن دو زمین‌لرزه دیگر بالای ۶ ریشتر استان را تکان داد.

مخبر معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان گفت: معاون اول رییس جمهور بر آماده باش کامل نیروهای امدادی استان هرمزگان تاکید کرد و به استاندار دستور داد تمام امکانات و ظرفیت‌های استان را برای کمک به زلزله زدگان بکار‌ گیرد.

استاندار هرمزگان نیز در این تماس تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت در مناطق تحت تاثیر زلزله ارائه کرد و از اعزام تیم های ارزیاب و آماده باش کامل نیروهای امدادی استان برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی عرمزگان گفت: آمار فوتی ها تا این لحظه همان ۵ نفر وزخمی ها هم ۳۹نفر بوده که دونفر آنان بدلیل شکستگی و گرفتگی ریه با چرخبال درحال انتقال از محل وقوع زلزله به بیمارستان شهید محمدی هستیم.

فاطمه نوروزیان افزود: برای کمک به حادثه دیدگان زلزله تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس به همراه دارو ، اکسیژن، اتل، سرم وسایر تجهیزات و همچنین پزشک متخصص و پرستاران به محل وقوع زلزله بندر لنگه وبندر خمیر اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان که در محل وقوع زلزله روستای سایه خوش بندر خمیر حضور دارد گفت:بعد از وقوع زلزله نیروهای امدادی در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند که پس از پایان عملیات جستجو ونجات کار توزیع اقلام زیستی بین زلزله زدگان آغاز شد.

مختار سلحشور افزود: هم اکنون کار نصب چادر و اسکان موقت زلزله زدگان روستای سایه خوش بندرخمیر آغاز شده و قرار است ۳۰۰خانوار ضمن اسکان در چادرهای امدادی ، اقلام زیستی بویژه مواد اولیه وغذا بین آنان توزیع شود.

استاندار هرمزگان گفت: وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون ۵ کشته و ۱۹ زخمی بر جا گذاشته است.