نوسان قیمت در بازار خودرو کشور ادامه دارد. در گزارش زیر قیمت انواع خودرو در بازار را آورده ایم.

قیمت پراید سر به فلک کشید | قیمت پراید امروز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
قیمت پراید در سال‌های گذشته دچار نوسانات شدید شد. قیمت پراید از سال ۹۹ به بالای ۱۵۰ میلیون تومان رسید. قیمت پراید هرچند که رو به افزایش بود اما تغییری در کیفیت آن حاصل نکرد. رییس مجلس چندی پیش درباره‌ی قیمت پراید گفت: با قیمت پراید می‌توانیم ماشین‌های باکیفیت و با هزینه کمتر وارد کنیم.

نوسان قیمت در بازار خودرو کشور ادامه دارد. در گزارش زیر قیمت انواع خودرو در بازار را آورده ایم.

قیمت پراید

قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در جدول زیر آمده است.

۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ با قیمت ۳۵۸ میلیون تومان بدون تغییر نسبت به روز گذشته به فروش می رسد.

همچنین سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در ادامه با اشاره به قیمت خودرو در بازار گفت: با وجود افزایش قیمت ارز‌‌,، اما قیمت خودرو در ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایشی نبوده و بعد چند ماه شاهد ثبات در این بازار هستیم‎؛ این روز‌ها بازار خودرو منتظر نهایی شدن طرح واردات خودرو است.

مرتضی مصطفوی، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نظر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نوسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود. بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده یک خودرو دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

قیمت پراید در بازار امروز نسبت به روز گذشته بدون نوسان باقی ماند. بر این اساس پراید وانت ۱۵۱ SE، مدل ۱۴۰۱با ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان و پراید ۱۳۱SE ، مدل ۱۳۹۸ با قیمت  ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد. همچنین پراید SE۱۱۱ نیز با قیمت ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان فروخته شد.

آخرین قیمت انواع پراید در بازار امروز ۷ خرداد ماه را در جدول زیر مشاهده کنید:

در بازار ایران انواع متنوعی از خودروهای سایپا پراید وجود دارد که همگی آنان از پیشرانه مشترک ۱۳۰۰ سی سی ۸ سوپاپ بهره میبرند که از انواع خودروهای سایپا پراید در ایران میتوان پراید ۱۳۱ ، پراید ۱۱۱ ، پراید ۱۳۲ ، پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت، پراید ۱۴۱ ، پراید هاچ بک ، پراید نسیم و پراید صبا را نام برد.
قیمت پراید در سال‌های گذشته دچار نوسانات شدید شد. قیمت پراید از سال ۹۹ به بالای ۱۵۰ میلیون تومان رسید. قیمت پراید هرچند که رو به افزایش بود اما تغییری در کیفیت آن حاصل نکرد. رییس مجلس چندی پیش درباره‌ی قیمت پراید گفت: با قیمت پراید می‌توانیم ماشین‌های باکیفیت و با هزینه کمتر وارد کنیم.
قیمت خودرو در بازار داخلی در روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران کمتر معامله شد و به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ به ۲۰۳ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.
دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۹۲ میلیون تومان رسید.
 
قیمت خودروهای پرطرفدار در مقایسه با پراید

 

نرخ خودرو تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

 

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نیز هم‌اکنون به قیمت ۳۰۴ میلیون تومان معامله می‌شود. ۲۰۶ تیپ پنج در بازار کشور به نرخ ۳۴۸ میلیون تومان رسید.

 

پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۷ میلیون تومان رسید.

 

تارا اتوماتیک نیز امروز در بازار در نرخ ۶۰۰ میلیون تومان ثابت شد.

 

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد.

 

جدول قیمت خودرو:

 

 

نام خودرو مدل قیمت بازار آزاد قیمت نمایندگی 
پراید ۱۱۱ صفر ۱۳۹۹ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ -
پراید ۱۳۱ صفر ۱۳۹۹ ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰ -
پراید ۱۳۲ صفر ۱۳۹۸
-
پراید ۱۵۱ صفر ۱۴۰۰
۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰

 

 

۱۴۶,۹۰۱,۰۰۰
پراید ۱۵۱ پلاس صفر ۱۴۰۰
۱۷۵,۶۱۰,۰۰۰
قیمت خودرو در بازار امروز با تغییراتی همراه بود. قیمت خودرو در بازار امروز هم مجددا کانال عوض کرد و این تغییر قیمت ها ناشی از نوسان قیمت دلار است . قیمت خودرو در بازار امروز صدای خریداران را درآورده است و آنها از تغییرات شتابزده گله مند هستند عده ای نوسان قیمت خودرو در بازار امروز را ناشی از تحولات جنگ میان اوکراین و روسیه می دانند درادامه قیمت خودرو در بازار امروز  را بررسی کرده و برای خریدارانی که دنبال قیمت خودرو در بازار امروز هستند ارزان ترین ها و باکیفیت ترین خودروها را معرفی می کنیم.

 

 

حد فاصل سال های ۹۲ تا ۹۶ جایی که در دولت اول روحانی و قبل از خروج آمریکا از برجام، اقتصاد ایران با ثبات نسبی همراه بود. در این بازه زمانی قیمت متوسط خودرویی همچون پراید ۶ هزار دلار بود. حالا با فرض ورود دلار به کانال بیست هزار تومانی، آیا باید منتظر پراید حدود صد و بیست میلیون تومانی باشیم که به معنی کاهش تقریبا پنجاه میلیون تومانی قیمت آن است.

 

 

امیرحسن کاکایی در جواب این انتظارات بیان کرد :« قیمت پراید به قیمت دلاری برنمی‌گردد؛ زیرا همیشه در افکار عمومی، قیمت خودرو در بازار با قیمت خودروساز اشتباه گرفته می‌شود؛ ما در حال حاضر تولید پراید نداریم و تولید تیبا هم قرار است متوقف شود؛ یعنی خودرو در کف بازار حذف شده و دیگر عرضه ای برای پاسخ به نیاز بازار وجود ندارد که باعث کاهش قیمت ها بشود .»

 

 

او دیگر علت عدم انتظار برای کاهش خودرو را اینگونه بیان کرد :« از طرفی ارز ترجیحی در حال حذف است؛ با اینکه خودروساز از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده نمی‌کند؛ اما قیمت گذاری ها بر مبنای ۴۲۰۰ تومان است. وفتی تیبا ۲هزار دلار ارزبری دارد و  وقتی قیمت ارز از ۴۲۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان رسیده؛ یعنی اختلاف ۵برابری؛ یعنی چیزی حدود ۲هزار دلار قیمت تمام‌شده خودرو بالا می‌رود و دیگر خودروساز حتی اگر بخواهد نمی تواند قیمتش را کاهش دهد.»

 

 

او در پاسخ به این سوال که چه آینده ای برای بازار خودرو متصور است  گفت :« بعید است قیمت خودرو پایین بیاید و اتفاق بد سال بعد، رکود شدید است. یعنی حتی اگر دلار ۲۰هزار تومان شود، بعید است قمیت خودروی داخلی پایین بیاید ولی قیمت خودروی خارجی پایین می‌آید .»

 

 

او با بیان این موضوع که آیا می توان برای کنترل بازار خودروی ده هزار دلاری وارد کرد، گفت؛ اینکه می‌گویند خودرو زیر ۱۰هزار دلار می‌آوریم، دروغ است. خودروی وارداتی بسته به سقفی که برایش تعیین می شود وارد می شود و احتمالا بیشتر خودروهای وارداتی قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰هزار دلار خواهند داشت؛ ولی کم تر از ۱۳ هزار دلار امکان ندارد خودرویی به ایران برسد.

 

 

او همه عوامل همچون دستیابی به توافق و افزایش درآمد دولت  را در تعیین قیمت خودرو دخیل می داند و می گوید، اگر خودروهای وارداتی بیایند، قیمت‌ها معقول و تنوع خودرو افزایش می یابد و حق انتخاب بالا خواهد رفت. همه این حرف‌ها در صورتی است که مذاکرات نتیجه دهد و درآمد دولت افزایش یابد. اگر این‌ها محقق نشود، با افزایش نرخ دلار مواجه خواهیم شد؛ خصوصا با ولخرجی‌هایی که مجلس برای سال بعد در نظر گرفته است، اگرتوافق هم حاصل شود، برای سال آینده تورم داریم، فقط میزان آن کمتر است. به همین دلیل در بازار خودرو هم همین مسئله صادق است.