فوق ستاره والیبال دنیا می گوید همچنان برای موفقیت انگیزه های زیادی دارد.

من یک ژن خوب هستم؛ به کاپیتانی افتخار می کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به‌ گزارش "ورزش سه"، بارتوژ کورک ستاره بی چون و چرای والیبال لهستان در سال های اخیر بوده و خود را در قامت یکی از بهترین های دنیای توپ و تور به اثبات رسانده است. این فوق ستاره والیبال لهستان اکنون مصاحبه جالبی انجام داده و پیرامون مسائل مخلتلف صحبت کرده است.

*نیکولا گربیچ انقلاب قابل توجهی در تیم ایجاد کرده، این موضوع را چطور ارزیابی می کنی؟

کورک: مسابقات نشان خواهد داد که آیا انقلابی ایجاد شده یا خیر و این که آیا ما باید از صفر شروع کنیم یا این که به عنوان یک تیم هنوز در سطح خاصی هستیم.

*شکست در المپیک توکیو هنوز در ذهن شماست؟

کورک: دفعه بعد ما باید برنده آن باشیم اما المپیک بعدی در پاریس است که یک چشم انداز دور محسوب می شود. نمی خواهم دیگر به آن فکر کنم. من فکر می کنم ما باید روی چیزی که اکنون می خواهیم بسازیم تمرکز کنیم.

*در روزهای اول گربیچ شما را شگفت زده نکرد؟

کورک: او با ایده و سیستم بازی خود آمده است و می‌خواهد آن را مانند هر مربی دیگری پیاده کند. ما به تدریج در حال حرکت هستیم. از ساده ترین عناصر به عناصر پیچیده تر. تا الان همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

*اوضاع نسبت به زمان ویتالی هینن آرام تر شده؟

کورک: نه، چون ما سعی می کنیم از کارمان لذت ببریم. مشخص است که برخی چیزها تغییر کرده است، زیرا ویتال یک مربی خاص بود، اما نیکولا همچنین ایده هایی دارد که چگونه همه چیز را سازماندهی کند. تغییر زیادی ایجاد نشده است.

*شما از سال 2007 در این تیم بازی می کنید.  چگونه می توان سال ها آماده ماند و همچنان انگیزه داشت؟

کورک: شما باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید، بدن خود را بشناسید و به طور حرفه ای با کار برخورد کنید. مطمئنا شانس و ژن خوب هم کمک می کند، چون پدرم خیلی دیر کارش را تمام کرد. و انگیزه؟ نمی دانم. من هنوز آن عطش را در خودم دارم. من نمی دانم از کجا می آید.

*انتظار داشتید کاپیتان تیم ملی لهستان شوید؟

کورک: می دانستم به خاطر سنم مورد توجه قرار می گیرم اما تحت هیچ فشاری نبودم. من معتقدم که اداره یک گروه به چیزی بیش از یک کاپیتان مناسب نیاز دارد و ما در سال های اخیر چنین چیزی ساخته ایم. اکنون باید آن را حفظ کرد. کاپیتان بودن یک افتخار است.  

*آیا میشل کوبیاک را الگو قرار می‌دهی؟

کورک: او از ابتدا تا پایان مسابقات و اردوها از هم‌تیمی‌هایش از جمله من حمایت کرد. شاید او یک رهبر خوش صدا نبود، اما او یک الگو بود. او برای هر اتفاقی در صحنه بود. ما قطعا متفاوت هستیم. من ویژگی‌های او را ندارم، احتمالاً برخی دیگر را دارم. من قرار نیست شخصیت جدیدی را تغییر دهم یا خلق کنم. من خودم خواهم ماند. اگر این کار جواب نمی دهد و نیاز به تغییر وجود دارد، به هم‌تیمی‌هایم و مربی گفته ام که روحیه خیلی بزرگی دارم و مهمترین چیز این است که برنده شوم.