مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

هشدار وزارت بهداشت| افزایش آمار مبتلایان به کرونا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، پنج بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۴۵۶ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۵۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۷ نفر رسید.  تا کنون ۷ میلیون ۶۵ هزار و ۹۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۳۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۴۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۹۸ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۰۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۵۵ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۹۷ هزار و ۲۸۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد موارد بستری جدید در هفته دوم تیرماه ۵۹۱ نفر نسبت به هفته قبل آن ( ۳۱۱ نفر) افزایش داشته و افرادی که بصورت سرپایی بر اساس ابتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند نیز ۳ هزار ۲۶۰ نفر بودند در حالیکه این رقم هفته قبل از آن هزار و ۴۱۴ نفر بود.

تزریق دز یادآور ضروریست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته  درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یاداوری» نام می بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید می شود.

عباس شیراوژن نیز پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در صفحه توییت خود نوشت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تأکید شد. (استفاده از ماسک) در شهرهای آبی و زرد در نقاط سرپوشیده یا پر ازدحام و پرتردد ضروری است.

‌تزریق نوبت یادآور واکسن در کشورهای مختلف باعث کاهش موارد ابتلاء بیماری کرونا شده است و بر عکس کشورهایی که پوشش واکسن کاملی داشتند ولی زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته مجدداً موارد ابتلای فراوان گزارش شده است. پس تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.