معاون امور مجلس رئیس جمهور با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و تبیین برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دولت مردمی برای بهبود شرایط زندگی مردم اظهار کرد: بدون تردید با اهتمام ویژه و اقدامات جهادی و انقلابی دولت مردمی و با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب از مشکلات عبور کرده و آینده روشنی پیشرو داریم.

دولت مصمم است ظرفیت‌های کشور را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و تبیین برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دولت مردمی برای بهبود شرایط زندگی مردم اظهار کرد: بدون تردید با اهتمام ویژه و اقدامات جهادی و انقلابی دولت مردمی و با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب از مشکلات عبور کرده و آینده روشنی پیشرو داریم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در نماز جمعه بادرود با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک ولادت با سعادت امام هادی علیه السلام، بر لزوم شناخت و ترویج مکتب و اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تاکید کرد و گفت:  جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر افکار و اندیشه‌های اهل بیت، بنا شده است و  هر مقدار که نظام از صلابت، اقتدار و توانمندی بالاتری برخوردار باشد، بهتر می‌توان اندیشه امامت و ولایت را در سطح جهان گسترش داد.

 وی در ادامه با تشریح اقدامات انقلابی و جهادی دولت مردمی در حوزه‌های مختلف برای جبران کمبودها و کم‌کاری‌های گذشته،  خاطرنشان کرد: متاسفانه در دو دوره گذشته کم کارهای فراوانی صورت گرفته و نه تنها اهتمامی برای رفع مشکلات مردم وجود نداشته بلکه بی‌تدبیری‌های زیادی از بیت‌المال انجام شده است اما این دولت ، مسیر عدالت و خدمت بی‌منت به مردم را در پیش گرفته است و مصمم است با تلاش شبانه‌روزی تمام ظرفیت‌های کشور را برای جبران کمبودها و برطرف کردن مشکلات مردم فعال و شرایط را به نفع مردم متحول کند.

حسینی گفت: همانطور که ملت ایران در حوزه نظامی و دفاعی توانست به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کند، در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند به شرایط مطلوبی دست پیدا کند و البته این کار نیازمند عزم ملی است و همه باید دست به دست هم تلاش و مجاهدت کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز رئیس‌جمهور با روحیه جهادی و انقلابی برای عبور از مشکلات تلاش می‌کند و بر اساس برنامه مدون و  اولویت بندی، راهکارهای رفع مشکلات پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب همواره استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشورمان را مورد تاکید قرار می‌دادند اما متاسفانه توجه و اراده کافی برای انجام آن وجود نداشت،  اما دولت مردمی اهتمام ویژه‌ای به فعال کردن ظرفیت‌های کشورمان در حوزه داخلی و روابط خارجی دارد و بر این اساس، در یک سال گذشته حجم روابط و سطح همکاری کشورمان با کشورهای همسایه و سازمان‌های منطقه‌ای چندین برابر افزایش یافته است و امیدوار هستیم با افزایش حجم صادرات و رونق اقتصادی شاهد شرایط بهتری در کشور باشیم‌.

وی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر اولویت‌های دولت مردمی دانست و گفت: در دوره گذشته از آنجایی که عده‌ای منافع مادی در واردات داشتند، اهمیت کافی به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان داده نمی‌شد اما امروز دولت مصمم است از جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور حمایت و پشتیبانی کند.

 حسینی در ادامه با تأکید بر نگرانی و دغدغه دولت برای کنترل قیمت‌ها و بازار کالاهای اساسی اظهار کرد:  دولت در این راستا با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده است، تا با تمرکز بهتر و بیشتری بتوان، کنترل موثری بر بازار اعمال کرده و از سوءاستفاده و سوداگری جلوگیری کرد