سفیرکشورمان در قزاقستان با «سریکالی برکشف» وزیر اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی جمهوری قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی محیط زیست دریای خزر در دیدار سفیر کشورمان با وزیر منابع طبیعی قزاقستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیرکشورمان در قزاقستان با «سریکالی برکشف» وزیر اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی جمهوری قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور در حوزه‌های محیط زیست به ویژه محیط زیست دریای خزر، فعالیت‌های مشترک در بخش معادن، اکتشافات زمین شناسی،  پروژه های مشترک در حال اجرا و خدمات فنی و مهندسی مذاکره شد.

مجید صابر سفیر کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به برخی پروژه‌های در دست اجرا توسط شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف معادن،  مدیریت منابع آب، مهندسی مشاور و غیره به تشریح  و معرفی بیشتر توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در این زمینه‌ها پرداخت و از طرف قزاق درخواست حمایت‌های بیشتر از شرکت‌های ایرانی شد.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به سفر موفقیت آمیز ۲۹ خرداد رییس جمهور قزاقستان به ایران، تصمیم به ارتقای روابط به مشارکت راهبردی، امضای ۲۱ سند( ۱۰ سند دولتی و ۱۱ سند غیردولتی) در این سفر و لغو روادید سفر ایرانیان  به قزاقستان، اعلام کرد که این تحولات بی‌شک موجب جهش در روابط خواهند شد.

آقای سریکالی برکشف نیز با تشریح سیاست‌های دولت قزاقستان در حوزه منابع طبیعی، معدن و پروژه‌های ملی که  در دست اقدام دارند،از حضور و فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در قزاقستان استقبال کرد.

وی‌ فعالیت شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی فعال در حیطه تحت مسئولیت خود در وزارت اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی را رضایت بخش دانست.

در این جلسه توافق شد مذاکرات کارشناسی بیشتر در زمینه‌های اکولوژی ، زمین شناسی و منابع طبیعی برگزار و متعاقبا دو فروم بزرگ در زمینه‌های معادن و خدمات فنی و مهندسی برگزار شود.