رئیس هیئت نجات غریق مازندران از غرق شدن یک جوان ۱۸ ساله در رودخانه تجن ساری خبر داد.

حادثه وحشتناک امروز مازندران | رودخانه تجن، جان جوان ۱۸ ساله را گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس هیئت نجات غریق مازندران از غرق شدن یک جوان ۱۸ ساله در رودخانه تجن ساری خبر داد.

نقی کریمیان اظهار کرد: صبح امروز یک نفر ساله در رودخانه تجن ساری گرفتار جریان آب شد و متاسفانه نتوانست از غرق‌شدگی فرار کند.

وی با بیان این‌که فرد جان‌باخته یک پسر جوان ۱۸ ساله بود، افزود: بلافاصله پس از گزارش غرق‌شدگی تیم امداد و نجات در محل حضور یافتند و حدود دو ساعت پس از وقوع حادثه، جسد متوفی از آب بیرون کشیده شد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد:  بر خلاف باور رایج عموم مبنی بر بی‌خطر بودن شنا در رودخانه‌ها، این اقدام می‌تواند به قیمت جان افراد تمام شود. اما متاسفانه هشدارهای ارائه شده جدی گرفته نمی‌شود و هر سال علاوه بر جان باختن برخی افراد در دریا، شاهد غرق شدن برخی افراد در رودخانه‌های استان نیز هستیم.

کریمیان افزود: دو روز پیش نیز متاسفانه دختری هشت ساله اهل تهران که همراه خانواده‌اش به چالوس سفر کرده بودند به رودخانه چالوس افتاده بود و جان باخت ، جسدش پس از دو روز جست‌وجو امروز -جمعه ۲۴ تیر- پیدا شد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن هشدارهای مربوط به شنا در رودخانه‌ها، دریا، آب‌بندان‌ها  و دریاچه پشت سدها گفت: از همه مردم و مسافران درخواست می‌کنیم که برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان فقط طرح‌های سالم‌سازی دریا را برای شنا انتخاب کنند.

بررسی آمار پزشکی قانونی مازندران از غرق‌شدگی منتهی به مرگ در منابع آبی استان طی پنج سال اخیر نشان می‌دهد که شمار جان‌باختگان در رودخانه‌های استان هر ساله رو به افزایش است و در صورت بی‌توجهی ممکن است حتی از آمار غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر سبقت بگیرد.

بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران، طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در مجموع ۵۴۰ نفر در منابع آبی مختلف از جمله سواحل دریای خزر ، رودخانه‌ها، استخرها، آببندان پ‌ها و کانال‌های آبی جان‌شان را از دست دادند که ۱۰۱ نفر برابر با حدود ۲۰ درصدشان قربانیان رودخانه‌ها بودند. این در حالی است که در این مدت ۱۰ نفر در استخر، ۱۱ نفر پشت سدها، ۱۶ نفر در آب‌بندان‌های کشاورزی  و ۱۱ نفر در کانال‌های آبی جان باختند.