ماتیس دی لیخت، مدافع هلندی، از تصمیمی که برای پیوستن به بایرن گرفته بسیار خوشحال است.

 دی لیخت: من و بایرن زوج بسیار خوبی هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بایرن بالاخره موافق شد با پیشنهادی که ارائه کرد نظر مدیران یوونتوس را به خود جلب کرده و دی‌لیخت را به خدمت بگیرد. 

مدیران این باشگاه آلمانی در چند هفته اخیر تلاش زیادی برای نهایی کردن این انتقال انجام دادند اما از سوی دیگر، گفته می‌شود که این بازیکن نیز علاقه زیادی به ترک یوونتوس و کسب تجربه جدید در بوندسلیگا و با پیراهن بایرن داشت. 

او در اولین مصاحبه رسمی‌اش با سایت این باشگاه پس از امضای قرارداد گفت:« من همیشه بایرن را از نزدیک دنبال کرده‌ام چون باشگاهی جذاب و موفق اسات. بازیکنان هلندی سابق مانند آرین روبن و مارک فن بومل همیشه به خوبی از این باشگاه یاد می‌کنند. همه به من اطمینان خاطر دادند که بایرن باشگاهی باورنکردنی است.»

این بازیکن درباره دلیل انتخاب این باشگاه اظهار داشت:« من همیشه احساس می‌کنم که رابطه نزدیکی با روحیه و ذهنیت آلمانی دارم. این که سخت تلاش کنم، منظم باشم و ذهنیت درستی داشته باشم. من احساس می‌کردم که بایرن و من روند بسیار خوبی را در کنار یکدیگر خواهیم داشت!»

این مدافع هلندی در واکنش به علاقه قدیمی بایرن به جذب او اضافه کرد:« در واقع سه سال پیش هم مذاکرات بسیاری در این باره با بایرن و باشگاه‌‌های دیگری انجام شد. من در نهایت به یوونتوس رفتم و از این که در آن بازه زمانی چنین تصمیمی گرفتم خوشحال هستم. اما از آن زمان به بعد بارها صحبت‌هایی بین حسن صالح حمیدزیچ و مینو رایولا درباره من تکرار شد. به همین دلیل رابطه بین من و بایرن همیشه وجود داشت.»

دی‌لیخت درباره سبک بازی بایرن گفت:« این درست است که هسته اصلی بازی یوونتوس بیشتر دفاعی است. سبک هجومی بایرن قطعا با من سازگاری دارد و در واقع یکی از دلایل تصمیم من برای حضور در مونیخ است. بایرن فوتبالی حول محور مهاجمان تیمش با پاسکاری زیاد بازی می‌کند. این با نقاط قوت من سازگاری دارد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا از بین چلسی و بایرن، این تیم را انتخاب کرد اظهار داشت:« من همیشه تحت تاثیر احساسی بودم که مدیریت بایرن از ابتدا به من داد و همیشه واقعا به دنبال جذب من بود. من و بایرن زوج بسیار خوبی هستیم.»

این ستاره سابق یوونتوس با تمجید از سرمربی بایرن مدعی شد:« یولیان ناگلزمان مربی‌ای است که ثابت کرده می‌داند چطور باید بازیکنان جوان را به خوبی پرورش دهد. و من هنوز خودم را بازیکن جوانی می‌دانم که می‌خواهد پیشرفت کند. فوتبال در تصمیمات من حرف اول را می‌زند.»

این ملی‌پوش هلندی درباره این که آیا در طول این مدت از فن خال درباره بایرن پرسیده است ادامه داد:« من در اوایل تابستان درباره آینده‌ام با فن خال صحبت کردم. البته که از او درباره بایرن هم پرسیدم. او فقط از این باشگاه تعریف کرد و فلسفه آن را مورد ستایش قرار داد. او به من گفت که اگر به بایرن بروی، عاشق آنجا خواهی شد!»

دی‌لیخت با اشاره به ویژگی رهبری‌ای که در وجودش دارد گفت:« صحبت درباره خودت به عنوان یک رهبر همیشه دشوار است. چیزی شبیه این درون یک تیم و در زمین شکل می‌گیرد. مربی ما در آژاکس به من گفت که من الگوی خوب و نماد درستی از این باشگاه هستم. دوران پیشرفتی هم در یوونتوس داشتم.»