در مرحله نهائی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ از کفپوش جدید والیبال در ترکیه و بولونیا رونمایی شد.

رونمایی از کف‌پوش جدید در مرحله نهائی VNL
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ در بخش مردان از روز گذشته در بولونیای ایتالیا آغاز شد. رونمایی از کفپوش رنگ پارکت والیبال اما واکنش‌هایی به همراه داشت؛ چرا که این کفپوش علاوه بر اینکه از نظر ظاهری تفاوت‌های زیادی با کفپوشی که در مرحله مقدماتی و دیگر رویدادهای بین‌المللی والیبال مورد استفاده قرار گرفت دارد، از قابلیت ارتجاعی کمتر و میزان سختی بیشتری نسبت به مدل گذشته برخوردار است و قدرت و سرعت پرش و حرکات را دچار تغییر می‌کند.

این در حالی است که تیم‌ها نهایتا پیش از اولین مسابقه خود در این مرحله تنها دوبار فرصت داشتند روی این کفپوش تمرین کنند و سایر جلسات تمرین خود در بولونیا را بر روی کفپوش قدیمی برگزار کردند. به عبارت دیگر بازیکن‌ها چه از نظر بصری در پیدا کردن ابعاد و مختصات زمین، چه از نظر عملی در تنظیم گام‌گذاری جهت تثبیت میزان پرش و واکنش در جریان بازی، هنوز با کفپوش جدید غریبه‌اند که همه اینها می‌تواند بر کیفیت عملکرد تیم‌ها در بازی تاثیر منفی بگذارد.

همچینین تفاوت رنگ این دو نوع کفپوش مخالفان زیادی دارد. چراکه عده‌ای معتقدند کفپوش قبلی به دلیل استفاده از نوع رنگ‌های پر انرژی صحنه‌های خوشرنگ و گرمی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد ولی کفپوش جدید گرمی زمین را گرفته است. البته عده‌ای هم معتقدند اهداف اصلی این تغییر تجاری است و لیگ ملت‌ها در دوره جدید اجرای خود به دنبال منحصربه فرد شدن تمام جزئیات برگزاری مسابقات است؛ از انتخاب رنگ‌ها و طرح‌ها تا شیوه‌های اجرایی آغاز و پایان بازی.