بسیاری از باشگاه‌های فوتبال انگلیس با معضل نرسیدن پیراهن جدید برای فصل آینده روبرو هستند.

شروع لیگ برتر بدون کیت باشگاهی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رونمایی از پیراهن جدید برای بسیاری از هواداران یکی از نمادهای اصلی پیش فصل و شروع فصل جدید است.

با این حال، هواداران بسیاری از باشگاه‌های حاضر در لیگ دسته دوم انگلیس هنور در انتظار این رسیدن پیراهن جدید تیم‌های محبوب خودشان هستند. 

باشگاه‌های جدیدی مثل شفیلد یونایتد، دربی کانتی، شروزبری و کاردیف سیتی جز باشگاه‌هایی هستند که هنوز موفق به معارفه پیراهن جدیدشان نشده‌اند و دلیل این اتفاق این است که موجودی پیراهن وجود ندارد. 

با توجه به کاهش جهانی زنجیره تولید البسه به دلیل شیوع ویروس کرونا، باشگاه‌های فوتبالی که پیراهن خودشان را سفارش داده‌اند با تاخیر در تامین درخواست روبرو شده‌اند. 

کارل دیویس، مدیر شرکت نساجی پری الیس اروپا، در این باره به اتلتیک گفت:« دلیل این که باشگاه‌های بسیاری با این تاخیر روبرو شده‌اند این است که پیراهن‌ها در چین تولید می‌شوند یا حداقل بخشی از مواد آن از چین می‌آیند.»

او در ادامه اضافه کرد:« چین با کمبود مواد اولیه مواجه شده است. پیراهن فوتبال از پلی‌استر ساخته شده و بخشی از پیراهن یا آرم‌ها از مواد دیگر مانند نخ است. بزرگترین تولیدکننده پلی‌استر در جان چین است و پس از آن ویتنام قرار دارد.»

شفیلد یونایتد در دیدار دوستانه سه شنبه گذشته برابر منزفیلد تاون با پیراهن تماما سفید به میدان رفت اما احتمالا این باشگاه فکری به حال پیراهن جدیدش خواهد کرد چون با پیراهن یک دست سفید در مسابقات رسمی به میدان نمی‌رود.

این موضوع حتی تا لیگ برتر هم کشیده شده و فولام هنوز پیراهن جدیدش را رونمایی نکرده است. این در حالی است که لیدز هم اعلام کرده که پیراهنش برای فروش در پایان ماه آگوست عرضه می‌شود.