در یکی از بازی‌های حساس هفته نخست و شاید هم باید گفت در حساس‌ترین بازی هفته اول لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی پذیرای سپاهان خواهد بود.

جذاب و پر گل در آزادی؛ منتظر باشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این بار حساسیت بازی دو تیم به خاطر حضور مربیان پرتغالی روی نیمکت دو تیم است. ریکاردو ساپینتو که آمده تا از عنوان قهرمانی فرهاد مجیدی در استقلال دفاع کند و مورایس هم که به دنبال بازگرداندن سپاهان به روزهای قهرمانی است.

قابل پیش بینی است که در استادیوم آزادی، به خاطر روحیه تهاجمی این دو مربی، حتی در هفته نخست یک بازی جذاب شاید هم پر گل ببینیم. چرا که هر دو تیم در بازی های دوستانه نشان داده‌اند که با یک مهاجم در راس و دو مهاجم در کنار بازی خواهند کرد، یعنی بازی با 3 مهاجم. سپاهان در بازی با داریکا اسپور ترکیه از شهریار مغانلو در راس خط حمله و از حسینی و علی نژاد در کناره ها بهره برد و 4 گل به تیم ترکیه‌ای زد و استقلال هم در مصاف با تیم پیرلو در حالی با دو گل امیر علی صادقی بازیکن جوان خود به برتری رسید که ساپینتو، همزمان در ترکیب اولیه سجاد شهباززاده، پیمان بابایی و یامگا را وارد زمین کرده بود.  

به جذابیت های این بازی کری دو مربی را هم باید اضافه کرد. تقابل آنها بدون شک در رسانه های پرتغالی هم بازتاب خواهد داشت. ساپینتو البته پیش از مراسم قرعه کشی و در گفتگو با کانال رسمی باشگاه استقلال گفت: من یک مربی جاه‌طلب هستم و ذهنیت برنده دارم. مورایس فعلا صحبتی در مورد بازی با استقلال نداشته اما بدون شک او هم سپاهان را برای پیروزی در بازی با استقلال و در استادیوم آزادی روانه میدان خواهد کرد. از نگاه او تیمی که می‌خواهد قهرمان شود بدون شک باید توانایی عبور از مدعیان قهرمانی حتی در خانه خودشان را داشته باشد.

فوتبال ایران، به خصوص لیگ برتر، به چنین بازی هایی احتیاج دارد. بازی هایی که در آن درصد احتیاط پایین بیاید و درصد ریسک بالا برود و تیم ها با سه مهاجم بازی کنند. در فوتبال روز دنیا هم این چنین است. تیم ها ابتدا حمله می کنند و بعد دفاع. وقتی تعداد گل های زده بیشتر از خورده باشد 3 امتیاز به دست می آید اما در بازی های لیگ برتر بیشتر تیم‌ها ابتدا به گل نخوردن فکر می کنند و بعد به گل زدن. به همین دلیل است که میانگین گل های به ثمر رسیده در هر بازی در بازی های لیگ برتر ایران پایین‌تر از استانداردهای جهانی است. به نظر می رسد که این استاندارد با تفکرات مربیان پرتغالی در فوتبال ایران تغییر خواهد کرد.