بعد از ماه‌ها و تقریباً یک ماه بیشتر از وعده ۴ ماهه رئیس جمهور برای آماده‌سازی ورزشگاه وطنی، همچنان میزبانی در هفته نخست در مقابل مس رفسنجان برای شمالی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اختصاصی: با من روی چمن وطنی قدم بزن (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم خانگی نساجی بعد از ماه‌ها و بازدیدها و وعده‌های مختلف در نهایت با دستور مستقیم ریاست جمهور در سفر استانی به مازندران و پیگیری‌های استاندار مازندران بنا شد تا مرداد ماه آماده برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شود. روند انجام کار بعد از دستور رئیس جمهور بسیار مناسب بود و همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این که بعد از تقریباً سبز شدن چمن ورزشگاه، سرعت انجام کار کاهش عجیبی داشت و به تنظیمات اولیه و قبل از دستور رئیس جمهور بازگشت.

در آخرین بازدید سهیل مهدی در ماه گذشته از وطنی، چند نقص از جمله بازسازی جایگاه ویژه، تعبیه ورودی اختصاصی برای تیم میهمان یا جایگاه بانوان و ایرادات کوچک دیگری به اداره ورزش و جوانان مازندران اعلام شد تا این نواقص برطرف شوند. متأسفانه در روزهای اخیر سرعت این بازسازی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

در طول سریال درام تعویض چمن، مشکلات بعضاً عجیب هم در این پروژه، کم نبودند. برای نمونه مراسم بذرپاشی مسئولان که از کنایه ماجرا، یکی از سه قسمتی بود که چمن آن در هفته‌های ابتدایی سبز نشد، دستمایه طنز و شوخی‌های بسیاری در رسانه‌ها و فضای مجازی شده بود. حالا اما به نظر می رسد حداقل وعده آماده شدن چمن ورزشگاه وطنی برای اولین میزبانی یا در بدترین تصور دومین بازی خانگی که اتفاقاً دربی شمال ایران در مقابل قوهای انزلی خواهد بود، دور از دسترس نیست. 

بعد از سبز شدن چمن دو بار هم بارش باران و البته نه چندان شدید را شاهد بودیم و خوشبختانه آب به خوبی از سیستم زهکشی خارج شد. البته به جز چمن ورزشگاه نقص‌های دیگر  مثل نیمکت‌ها یا دروازه‌ها و پروژکتورهای ورزشگاه وجود دارد اما این موارد به راحتی قابل رفع هستند. مثلاً نیمکت‌ها و دروازه‌ها خریداری شده و در ورزشگاه قرار دارند و نصب آنها تنها یک روز زمان خواهد برد. اما سرعت پایین موارد مهمی مثل جایگاه ویژه و ورودی جدید در هفته‌های اخیر هواداران نساجی را نگران آماده شدن به‌موقع وطنی کرده است. 

در فاصله کمتر از یک ماه تا آغاز لیگ برتر باید دید مسئولان مازندرانی موفق خواهند شد تا وطنی را بعد از یکسال زمان و پنجاه و چند میلیارد تومان هزینه، آماده میزبانی کنند یا اینکه حمید مطهری به قیمت از دست دادن سه امتیاز هم شده در ورزشگاهی جز وطنی رقابت نخواهد کرد.