رونالدو به پایان فوتبالش نزدیک می شود و با بهترین روزهای خود فاصله دارد. او اما بدون شک لایق یک وداع باشکوه و بزرگ است.

نه رونالدو؛ تو لایق این پایان نیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو و لیونل مسی بدون شک باعث خوشحالی هر چه بیشتر ما در دنیای فوتبال شده اند. رونالدو قدم در 37 سالگی گذاشته و مسی نیز 35 ساله است. هر دو به پایان فوتبال نزدیک می شوند و این خبر خوبی برای دنیای فوتبال نیست. هر دو در طی سال های طولانی فوتبال‌شان، در بالاترین سطح ممکن ظاهر شدند و پس از 9 سال رویارویی مستقیم در لالیگا حالا از یکدیگر فاصله دارند. زمانی به نظر می رسید هر دو پایان ناپذیرند ولی نمی توان مانع گذشت زمان شد. به خصوص در مورد رونالدو انگار یک جای کار درست پیش نمی رود.

مسی و پناه به پی اس جی

مسی پس از شکست مذاکرات تمدیدش با بارسلونا سال گذشته به پی اس جی پناه برد تا برای جام جهانی 2022 همچنان به فوتبال در بالاترین سطح ادامه دهد. او می خواهد در بهترین فرم ممکن به این رقابت ها برسد. مسی از ابتدا می دانست که پی اس جی برای او گذر موقت خواهد بود و هدف، تکمیل قرارداد با این باشگاه و سپس بازگشت به بارسلوناست. در بارسلونا این روزها صحبت از بازگرداندن مسی در تابستان آینده است اما هنوز زمان درازی در پیش است و مشخص نیست این انتقال ممکن شود. به خصوص که پی اس جی نیز از حالا تلاش ها برای تمدید قرارداد او را شروع کرده است.

روزهای سیاه رونالدو

شرایط رونالدو اما متفاوت است. او ناامید از منچستریونایتد به دنبال یک مقصد دیگر برای خود است تا بتواند در لیگ قهرمانان به میدان برود. رونالدو خود را آقای لیگ قهرمانان می داند و رکورددار گلزنی در این رقابت هاست. همین روحیه رقابت طلبی و خودبرتربینی بوده که باعث شده به پنج توپ طلا برسد و همواره نیز یکی از مدعیان کسب این جایزه است. او پنج بار نیز فاتح لیگ قهرمانان شده که  چهارتایش با پیراهن رئال بوده و یکی با منچستریونایتد اما یونایتد حالا در لیگ اروپا حضور دارد، تورنمنتی که رونالدو حاضر نیست در آن به میدان برود.

مستاصل به دنبال یک مقصد جدید

رونالدو همچون سال گذشته حالا به دنبال تیم است. نه یوونتوس و نه منچستریونایتد، پاسخگوی توقعات بالای او نبودند. رونالدو بازیکنی نیست که برایش حضور در میدان و شنیدن سرود لیگ قهرمانان کافی باشد. او حتی به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز راضی نیست. رونالدو بهترین گلزن رقابت هاست و بازیکنی که بیشتر از همه در لیگ قهرمانان به میدان رفته است. هدف رونالدو رسیدن به ششمین قهرمانی و برابری با رکورد پاکو خنتو، اسطوره فقید رئال مادرید است. به همین دلیل او خواهان جدایی از منچستر و پیوستن به تیمی بزرگ و مدعی لیگ قهرمانان است. او برای این مهم حتی خود را به بارسلونا هم پیشنهاد کرد. رونالدو سال گذشته نیز قصد داشت به رئال برگردد ولی با پاسخ منفی فلورنتینو پرز(رئیس رئال) روبرو شد. رونالدو بدون شک لایق این شرایط اسفناک نیست.

رونالدو نیازی ندارد که خود را به باشگاه های دیگر پیشنهاد بدهد. نام و اعتبار او و توانایی های گلزنی بالایش که همچنان حفظ شده، کفایت می کند تا هر باشگاهی برای جذب او قدم پیش بگذارد اما در واقعیت شرایط به نفع او نیست. تجربیات اخیر رونالدو در لیگ قهرمانان با شکست همراه بوده است. آخرین قهرمانی رونالدو در لیگ قهرمانان با پیراهن رئال بود و احتمالا حالا متوجه شده که با جدایی از رئال، گام نادرستی در مسیر فوتبال خود برداشت. 

جام جهانی و پایان خوش

رونالدو و لیونل مسی، دو فوق ستاره ابدی دنیای فوتبال، لایق یک پایان بزرگ هستند. هر دو رویای فتح جام جهانی را دارند. جامی که هرگز به آن نرسیده اند و در قطر تنها هفت بازی با آن فاصله خواهند داشت. این احتمالا آخرین جام جهانی مسی و رونالدو است و سپس وارد بُعدی دیگری از فوتبال خواهند شد. این دو فوق ستاره، با ده‌ها رکورد دست نیافتنی در تاریخ ماندگارند. آنها را تخریب نکنید و یادتان نرود که همه ما اسیر زمان خواهیم شد.