تیم ملی والیبال ایران به شکل قابل توجهی در یک پست غنی از بازیکن است.

این ۴ ستاره و فقط یک انتخاب؛ خوشحال باشیم یا ناراحت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، چندی پیش در حالی رقابت های لیگ ملت ها برای ایران به پایان رسید که یک نام غیرمنتظره به عنوان ستاره ایران در این تورنمنت معرفی شد. امین اسماعیل نژاد که از همان هفته اول توانست خود را به ترکیب شروع کننده برساند و در اکثر مسابقات عملکرد خیره کننده‌ای از خود ارائه دهد.

اسماعیل نژاد در حالی ستاره ایران در لیگ ملت ها لقب گرفت که پیش از آغاز مسابقات پیش‌بینی می‌شد که صابر کاظمی یعنی دقیقاً هم پستی او در چنین وضعیتی قرار داشته باشد اما مصدومیت این بازیکن و البته فرم نه چندان خوب او باعث شد که اسماعیل نژاد از فرصت استفاده کرده و تمام معادلات را بر هم بزند.

هفته دوم به بعد هم یک ستاره دیگر به نام بردیا سعادت به اردوی تیم ملی والیبال اضافه شد و تا پایان رقابت‌ها شاگردان بهروز عطایی را همراهی کرد. تا اینجا از سه پشت خط زن فوق العاده نام بردیم اما این همه دارایی های والیبال ایران در این پست محسوب نمی شود چراکه امروز پوریا یلی نیز با عملکرد فوق العاده خود برابر قطر نشان داد که او هم می تواند شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی در مسابقات بزرگ باشد. همه اینها در حالی است که ما امیر غفور را هم در این پست در اختیار داریم که هنوز از مسابقات ملی خداحافظی نکرده است.

در انجا وضعیت ۴ پشت خط زن فوق العاده و البته جوان والیبال ایران را بررسی می کنیم.

*امین اسماعیل نژاد

بعد از لیگ ملتهای فوق العاده‌ای که امین اسماعیل نژاد پشت سرگذاشت شاید دیگر کمتر کسی باشد که به توانایی های بالای این بازیکن شک داشته باشد. اسماعیل نژاد قطعاً بعد از این عملکرد فوق العاده گزینه اول بهروز عطایی در پست پشت خط زن برای مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود اما او خوب میداند که رقبای بسیار سرسخت و خوبی در این راه دارد.

*صابر کاظمی

صابر کاظمی بازیکنی است که طی یک سال گذشته نام خود را به عنوان یکی از پدیده های والیبال ایران بر سر زبان‌ها انداخته و گزاف نیست اگر بگوییم که او نقش اصلی را در قهرمانی چند ماه پیش تیم بهروز عطایی در مسابقات آسیایی ایفا کرد. کاظمی قطعاً به دنبال این است که در مسابقات پیش رو جایگاه خود را در تیم ملی از اسماعیل‌نژاد پس بگیرد.

*بردیا سعادت 

اگرچه این ستاره جوان طی یکی دو سال اخیر با برخی حواشی دست و پنجه نرم کرده اما نمی‌توان منکر استعداد بالای بردیا سعادت شد. بردیا قطعاً با وجود ناکامی در رفتن به المپیک و بعد قهرمانی جهان ناامید نخواهد شد و در سالهای پیش رو یکی از مهمترین مدعیان تیم ملی در پست پشت خط زن خواهد بود.

*پوریا یلی

یلی یکی از مهم ترین ستاره های فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران بود و نقش مهمی در صعود پیکان به فینال مسابقات ایفا کرد. او امروز نیز بالاتر از بردیا سعادت در ترکیب شروع کننده تیم ملی ب والیبال ایران قرار گرفت و امتیازآورترین بازیکن زمین هم بود. اما به طور قطع تمام اهداف و آرزوهای پوریا یلی به حضور در تیم ملی ب معطوف نمی شود و او طی سالهای آینده برای رسیدن به تیم اول از هیچ سعی و تلاشی دریغ نخواهد کرد.