نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز بیش از گذشته به مجاهدت فرهنگی، تعلیمی و تربیتی بانوان نیاز داریم

بیش از گذشته به مجاهدت فرهنگی، تعلیمی و تربیتی بانوان نیاز داریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز بیش از گذشته به مجاهدت فرهنگی، تعلیمی و تربیتی بانوان نیاز داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در مراسم تجمع بانوان با عنوان «رهروان زینبی» که امروز در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان در طول تاریخ بشریت و تاریخ اسلام نقش ممتازی را در رسیدن به اهداف متعالی و قله‌های رفیع در همه بخش‌ها ایفا کردند.

وی افزود: حضرت زینب‌(س) قهرمان کربلا بود که امام سجاد(ع) در وصف ایشان می‌فرماید: «تو دانشمندی هستی که دانش را از راه تعلیم به دست نیاوردی» زیرا هم از جدش پیامبر(ص) و هم از پدر و مادرش نقل حدیث می‌کند، هم مفسر است هم عالم قرآنی و نقش حضرت زینب(س) به همراه دیگر بانوانی که قبل از حادثه کربلا و در کربلا حضور داشتند و پس از شهادت امام حسین(ع) این نقش را ایفا کردند در تاریخ درخشان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: بانوان در تمام حوادث واقعه کربلا نقش‌آفرین بودند و عاشورا حادثه‌ای بود که مختص مردان نبود و زنان هم حضور داشتند، در انقلاب اسلامی ما هم این چنین بوده و نقش بانوان در همه عرصه‌ها بسیار ممتاز بود و رسیدن به پیروزی بدون مشارکت بانوان میسر نیست.

شاهرخی تصریح کرد: امروز بیش از گذشته به مجاهدت فرهنگی، تعلیمی و تربیتی بانوان نیاز داریم که بانوان در صحنه‌های مجاهدت فرهنگی، دینی و اجتماعی این حضور را استمرار ببخشند چرا که رسیدن به وضعیت مطلوب بدون حضور بانوان محجبه، باوقار، متین و مؤمنه میسر نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بانوان باید به مشاغلی مشغول شوند که در شأن آنها باشد، اظهار کرد: شأن بانوان تعلیم و تربیت، انسان‌سازی فعالیت اجتماعی با حجب و حیا و متانت زنانه است و برای رسیدن به پیروزی نهایی ضرورت دارد بانوان با تأسی از حضرت زینب(س) در مسیر حرکت کنند.

وی گفت: بانوان در کربلا نقش خود را به خوبی ایفا کردند به طوری که ۹ تن از مادران شهدا در کنار حضرت زینب(س) حضور داشته و تدبیر کردند و امروز جامعه نیازمند این‌چنین بانوانی است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بانوان این آمادگی را دارند که همراه امام عصر(عج) مجاهدت خود را انجام دهند و آمادگی دارند برای رسیدن به قله رفیع علم و دانش و معنویت تلاش داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شروع سال‌تحصیلی، افزود: همزمان با بازگشایی مدارس، نیاز است که بانوان فرهیخته مشارکت کنند تا بتوانیم سال‌تحصیلی خوبی را شروع کنیم و با پیروزی بر دشمن اهدافی که امامین انقلاب معین کردند به سر منزل مقصود برسانیم.