سرمربی سپاهان می‌گوید از بالا رفتن انتظارات از سپاهان اطلاع دارد و می‌خواهد تیمش را برای واقعی شدن رویای قهرمانی راهی لیگ کند.

مورایس: می‌خواهم رویای قهرمانی را به واقعیت تبدیل کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اولین کنفرانس خبری ژوزه مورایس، سرمربی سرشناس سپاهان اصفهان پیش از دیدار با استقلال برگزار شد و این مربی پرتغالی با حوصله زیاد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. صحبت‌های او را در این صفحه می‌خوانید:

*امیدوارم خبرنگاران را به اسم کوچک صدا کنم

او در ابتدا خطاب به خبرنگاران گفت: از اینکه اینجا هستید تشکر می‌کنم، هنوز هم را نشناختیم. امیدوارم که در آینده بتوانیم حتی اسم همدیگر را بشناسیم. من میدانم که چقدر بیزینس رسانه در فوتبال مورد اهمیت است. نه تنها به عنوان بیزینس، بلکه یک علاقه‌ای است که در بین شماها دیده می‌شود؛ در واقع من به علاقه شما احترام می‌گذارم. تا امروز این امر ممکن نبود ولی از الان با هماهنگی و سازماندهی و به خاطر شروع لیگ می‌توانیم کارمان را انجام دهیم حالا که لیگ شروع شده است تا علاقه و اشتیاق را میان مشتاقان فوتبال به شکل مثبت بالا ببریم. آرزوی موفقیت برای همه شما دارم.

*یک بازی کلاسیک میان دو باشگاه بلندپرواز

سرمربی سپاهان در خصوص بازی با استقلال بیان کرد: اگر فقط در مورد احساسی که برای بازی فردا دارم می‌پرسید، فکر می‌کنم یک بازی بزرگی در لیگ بین دو باشگاه بلندپرواز با بازیکنان با کیفیت است که فقط می‌تواند یک بازی زیبا را خلق کند. یک بازی کلاسیک است که نمی‌شود پیش‌بینی‌ای داشت. حس و حال این بازی‌ متفاوت است. قطعا تماشاگران لذت می‌بدند که بازی فردا را تماشا کنند و کیفیت بازیکنان خود و حریف را بسنجند.

*با ساپینتو به بهبود کیفیت لیگ کمک می‌کنیم

او راجع به سرمربی استقلال گفت: ساپینتو دوست من است که مدتها او را می‌شناسم و همانطور که دیدید ارتباط خوبی باهم داریم. ما مربیان حرفه‌ای هستیم و دلیلی که اینجا هستیم را می‌دانیم. ما تمام دانش‌مان را در اختیار تیم قرار می‌دهیم تا به بهبود کیفیت فوتبال ایران کمک کرده باشیم. این فقط قصد و نیت من و ساپینتو نیست چون فکر می‌کنم این قصد تمام مربیان لیگ است.

*می‌خواهم زمزمه‌های احتمال قهرمانی را به واقعیت تبدیل کنم

مورایس در مورد بالا رفتن انتظارات از سپاهان این فصل گفت: درست است که من با کوله بار تجربه متفاوت وارد ایران شدم و از این سطح انتظارات بالا احساس غرور و افتخار می‌کنم که توانستم این محیط را خلق کنم. ما بازیکنان با کیفیتی داریم و من به این بازیکنان ایمان دارم. ما اینجا هستیم تا کارمان را به نحو احسن با بازیکن ها جلو ببریم و هدف‌مان هم این است که برنده بازی باشیم. هرچند نمی‌توانم پیشبینی برای قهرمانی کنم ولی به درک هواداران برای احتمال قهرمانی ما احترام می‌گذارم. من احساس می‌کنم هرکس می‌تواند این حس را داشته باشد که می‌تواند قهرمان شود‌. شاید یک جورهایی درست می‌گویند. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا با بازیکنانم کار کنم و این امر را به واقعیت تبدیل کنم.

 *در مورد داستان دستمال کاغذی چیزی به یاد ندارم!

او در پاسخ به یک سوال عجیب که بیان کرده بود "روزنامه ابولا نوشته شما و ساپینتو یکدیگر را در ترکیه دیدید و ساپینتو یک دستمال کاغذی را سوراخ کرده و گفته این تیم شما بعد از بازی با استقلال است" به آرامی گفت: در مورد این قضیه دستمال کاغذی من اطلاع ندارم اما این‌ها می‌تواند جنبه فان ماجرا باشد. بازی فقط برای ما نیست و بازی هواداران هم هست. چیزی در مورد این داستان یادم نمی‌آید.

*وقتی جایی می‌روم به قوانین احترام می‌گذارم

او راجع به بدون تماشاگر شدن بازی‌های هفته اول گفت: می‌دانید که من قدرت نظر دادن در مورد این چیزها را ندارم و همانطور که قبلا گفتم من وقتی خانه یک دوست می‌روم و یک جایی دعوت می‌شوم به قوانین آن احترام می‌گذارم و به تصمیمات آنها هم احترام می‌گذارم چون در خانه آنهاست. در خانه من، می‌توانم حرفی برای گفتن داشته باشم اما اینجا فقط می پذیرم.

*در مورد خودم فکر نمی‌کنم،سپاهان مهم است

مورایس راجع به اینکه سرمربی‌های موفق و ناموفق زیادی در فوتبال ایران بوده‌اند و او خود را جزو کدام دسته می‌بیند گفت: من در مورد خودم نمی‌خواهم فکر کنم و حرف بزنم؛ من در مورد تیمم حرف می‌زنم. اینجا فقط به موفقیت باشگاه فکر می‌کنم. در مورد خودم، نمی‌خواهم به این چیزها فکر کنم که آینده‌ام چه می‌شود. من فقط در مورد موفقیت بازیکن‌ها و تیمم می‌خواهم بشنوم و موضوع من نیستم. خوشحالی من تیمم است نه اینکه بخواهم ببینم اسمم در آینده چطور می‌ماند.

*نگاه انفرادی ندارم و کمک بازیکنان به تیم مهم است

او در مورد اینکه آیا بازیکنی در سپاهان بوده که در نگاه اول نظرش را جلب کند گفت: من قبلا گفتم که وقتی ارزش ما بزرگتر می‌شود که ما خودمان را یک واحد بدانیم‌. من وقتی رسیدم سعی کردم بفهمم کیفیت هرکس برای تشکیل یک تیم چطور است. پس به کیفیت انفرادی نگاه نمی‌کنم و دنبال کیفیت تیمی می‌گردم پس نگاه انفرادی ندارم و می‌خواهم آنها را به یک تیم تبدیل کنم. شخص خاصی را مدنظر نداشتم. به کیفیت خاص هرکس نگاه می‌کنم که مارا به یک تیم بزرگ و قوی تبدیل کند.

*بله! از نقل و انتقالات رضایت دارم

مورایس در پاسخ به اینکه از نقل و انتقالات راضی بوده یا خیر گفت: وقتی اینجا رسیدم اولین چیزی که گفتم این بود که ما اینجاییم تا با هم یک کاری را انجام دهیم. وقتی وارد شدم توقع نداشتم که تنها کار کنم و از باشگاه توقع داشتم که سازماندهی داشته باشد که بتوانیم موفقیت را خلق کنیم. این موضوع فقط در مورد تیم فوتبال نیست و هرچیزی که حول محور فوتبال بچرخد را در برمی‌گیرد. من در باشگاه این سازماندهی را پیدا کردم. با اطلاعاتی که ما داشتیم بهترین تصمیات را گرفتیم. این تصمیمات ما را به سمت چیزی که دنبالش هستیم سوق می‌دهد. این یک موضوع فردی نیست و به عنوان یک مربی فقط یکی دو بازیکن نمی‌خواهم که در زمین باشند. مثلا من باید این حس را حول خودم ایجاد کنم و نمی توانم تنها کار کنم. من فکر می‌کنم به موفقیت در بحث جذب بازیکنان رسیدیم.

*سپاهان پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد

سرمربی سپاهان در مورد اینکه پیش‌تر در آسیا کار کرده و سپاهان نیز دو بار تا فینال آسیا رفته و آیا او می‌تواند به قهرمانی آنها کمک کند گفت: بیایید اول در مورد پتانسیل‌های سپاهان شروع کنیم. از لحاظ کیفیت فوتبال ایران، سپاهان را خوب می‌شناسند. اگر بخواهم کیفیت بازیکنان را بسنجم در ایران سطح کیفیت بازیکنان فوتبال به اندازه کافی هست که بخواهیم قهرمان آسیا شویم. وقتی به ایران می‌آیید، بهترین تیم‌ها پتانسیل لازم را دارند. من فکر می‌کنم که این احتمال هست.

*نمی‌دانستم بعد از خونریزی مغزی زنده می‌مانم یا نه!

مورایس راجع به خونریزی مغزی‌ و تغییراتش پس از آن اتفاق گفت: بله من خونریزی مغزی داشتم. ۱۲ روز هم در بیمارستان بودم و وقتی که آنجا بودم نمی‌دانستم زنده خواهم ماند یا نه. از آن لحظه زندگی من وارد یک بعد و درک جدیدی شده است. دلیل و هدفی که چرا ما انسانها اینجا هستیم را درک کردم. فکر می‌کنم زندگی فوق العاده‌ است و شاد زندگی کردن هم فوق العاده است. می‌توانیم شاد زندگی کنیم اگر فقط به این فکر کنیم که به دیگران کمک کنیم.