گابریل باتیستوتا، مهاجم افسانه‌ای فوتبال آرژانتین، می‌گوید این که مردم درک کرده‌اند لیونل مسی، مسیح نیست در جام جهانی قطر به نفع تیم ملی آرژانتین خواهد بود.

او مسیح نیست؛ بالاخره یک نفر حرف دل مسی را زد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی همچنان رهبر اصلی تیم ملی آرژانتین است اما گابریل باتیستوتا می‌گوید از اینکه می‌بیند این روزها در آلبی‌سلسته چهره‌های دیگری هم هستند که بخشی از بار مسئولیت رهبری تیم درون زمین را به عهده بگیرند خوشحال است.

باتیستوتا می‌گوید اینکه مردم آرژانتین، که به هر حال همیشه از ستاره بزرگ‌شان انتظار دارند و خواهند داشت، به این نتیجه رسیده‌اند که لئو مسی، مسیح نیست برای آلبی‌سلسته خبر خیلی خوبی است. با اینکه درخشش استثنایی مسی در سالهای گذشته شکی باقی نگذاشته که او را نمی‌توان فوتبالیستی معمولی دانست ولی حتی لئو هم برای موفقیت در رقابت بزرگی مثل جام جهانی به همراهان و هم‌تیمی‌هایی قابل نیاز خواهد داشت.

گابریل باتیستوتا در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی لا ناسیون گفت:" ما برای مدتی طولانی همه بار مسئولیت را به دوش مسی انداختیم. ولی کم کم به این نتیجه رسیدیم که تقصیر ما بوده که فکر می‌کردیم لئو، عیسی مسیح است. بله؛ هیچکس شک ندارد که او فوتبالیستی بزرگ است ولی نباید تصور کرد که هر کاری اراده کند می‌تواند انجام بدهد. ما مدتها بود که وقتی مسی انتظارهای رویایی‌مان را برآورده نمی‌کرد هم خودمان را سرزنش می‌کردیم و هم لئو را. یک چرخه منفی که سالها آرژانتین را آزار داد.

ولی شرایط حالا عوض شده چون با حضور بازیکنان جدید در تیم ملی لئو آزادتر شده است. البته هنوز هم اگر من درون زمین توپ را بگیرم و بتوانم به مسی پاس بدهم حتما این کار را می‌کنم. یعنی اگر بتوانم به دو هم‌تیمی پاس بدهم که یکی از آنها مسی است حتما او را انتخاب می‌کنم ولی بچه‌های تیم ملی حالا به این درک رسیده‌اند که وقتی مسی در موقعیت مناسبی نیست لازم نیست حتما توپ را به او بدهند و می‌توانند به بازی خودشان فکر کنند و راه دیگری پیدا کنند.

برخی از ستاره‌های استثنایی فوتبال آرژانتین که در سالهای گذشته در تیم ملی با لیونل مسی همبازی بوده‌اند

مسی هم احمق نیست و می‌فهمد وقتی همه انتظار دارند یک‌تنه همه کارها را انجام بدهد کار حتما گره خواهد خورد. از خود لئو بپرسید که ترجیح می‌دهد در بارسای گواردیولا بازی کند که کلی بازیکن درجه‌یک در کنارش بودند یا در تیمی که باید تنها بازی کند و همه گلها را خودش بزند؟ برای همین است که مطمئنم او از شرایط فعلی آلبی‌سلسته و شخصیت بالای هم‌تیمی‌هایش لذت می‌برد. من عاشق این تیم هستم و به آنها خیلی امید دارم".