نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد طی دو هفته آینده به آلمان سفر کرده و با مقام‌های این کشور درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

صهیونیست‌ها از ترس ایران دست به دامان آلمان شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس اعلام رسانه‌های این رژیم، هدف لاپید از سفر به آلمان، بحث با مقام‌های این کشور درباره پرونده هسته‌ای ایران است. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پایگاه خبری آکسیوس بامداد یکشنبه به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: «توافق [در مذاکرات وین] ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما هنوز درباره نتیجه مذاکرات ابهام بوده و خلأهایی با ایرانی‌ها وجود دارد. در هر حال، [توافق با ایران] قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد».

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: «طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است».

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه گذشته به شبکه خبری الجزیره گفت: «ما به طور منظم با اتحادیه اروپا (درباره پاسخ ایران) در ارتباط بوده و گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا به صورت خصوصی دنبال می‌شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «برخی گزارش‌ها مبنی بر اینکه امتیازات جدیدی را برای ایران برای بازگشت به توافق پذیرفته‌ایم کاملا نادرست است». | منبع: فارس