ستاره والیبال ایران در بین ۵ بازیکن آینده‌دار دنیا قرار گرفته است.۵ ستاره آینده‌دار دنیا؛ یک ایرانی هم این جاست

۵ ستاره آینده‌دار دنیا؛ یک ایرانی هم  این جاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، احتمالا در یکی دو ماه اخیر نام امین اسماعیل‌نژاد بیش از هر والیبالیست دیگری به گوش‌تان خورده است. بازیکنی که کم‌تر کسی فکر می‌کرد که ستاره اول ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها باشد اما او به قدری فوق‌العاده بود که عملکرد او تمجیدهای جهانی را هم در پی داشت.

اسماعیل‌نژاد در همان هفته اول لیگ ملت‌ها جایگزین صابر کاظمی شد و توانست از این فرصت به وجود آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کند. این ستاره جوان والیبال ایران به قدری فوق‌العاده ظاهر شد که بعد از دیدار با لهستان، سرمربی سابق حریف یعنی ویتال هینن در اظهار نظری جالب از او به عنوان بهترین بازیکن VNL نام برد.

امین حالا در عرض فقط دو ماه نام خود را به شکل قابل توجهی نه فقط در ایران که در دنیا هم بر سر زبان‌ها انداخته است و حتی اخیرا گفته شده که او از چند باشگاه بزرگ اروپایی پیشنهادات جذابی دریافت کرده است.

از چند روز دیگر مسابقات قهرمانی جهان در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز می‌شود و به طور قطع امین اسماعیل‌نژاد یکی از امیدهای اصلی ایران برای موفقیت در این رقابت‌هاست. البته او یک رقیب فوق‌العاده به نام صابر کاظمی را هم در کنار خود می‌بیند که طی همین چند روز گذشته عملکرد درخشانی در جام واگنر به نمایش گذاشت تا نشان دهد که از انگیزه‌های بالایی برای پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی برخوردار است.

در همین راستا سایت رسمی فدراسیون والیبال یا همان FIVB گزارش جالبی منتشر کرده و از پنج ستاره آینده دنیای والیبال نام برده است. در این گزارش آمده است: بهترین‌های دنیا در رقابت‌های پیش رو حاضر خواهند بود. این رقابت‌ها وضعیت خوبی را برای ستاره‌های جوان والیبال فراهم می‌کند تا خودشان را در بین بزرگان این رشته به اثبات برسانند. در اینجا پنج بازیکن که بیشترین قابلیت را برای این مهم دارند، معرفی می‌کنیم.

امین اسماعیل‌نژاد؛ بازیکن 25 ساله ایران در مسابقات لیگ ملت‌های امسال عملکردی عالی داشت. این اولین حضورش در این مسابقات بود. اسماعیل‌نژاد چپ دست است و لیگ ملت‌های موفقی را پشت سر گذاشت و در قسمت امتیازآورترین بازیکن‌های مرحله گروهی در رتبه دوم جای گرفت. او اکنون جزو یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تیم ایران محسوب می‌شود. او سال 2021 به تیم ملی کشورش اضافه شد ولی خیلی زود به یک بازیکن تعیین کننده تبدیل شد و قدرتش در حمله آتشین است. او این در پی این است که ثابت کند تا چه حد می‌تواند در مسابقات قهرمانی جهان تاثیرگذار باشد.

اسماعیل‌نژاد یکی از این پنج بازیکنی است که توسط فدراسیون جهانی والیبال معرفی شده است. در واقع FIVB معتقد است که ستاره والیبال ایران یکی از پنج بازیکن حال حاضر دنیاست که آینده درخشانی در انتظارش خواهد بود. همچنین دارلان سوزا (برزیل)، الکساندر نیکولوف (بلغارستان)، ژولیان زینگر (آلمان) و ژانگ ژین (چین) از دیگر ستاره‌های جوان حاضر در این لیست هستند.