بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی سه زن از چهار زن منصوب شده در مسئولیت‌های مهم اطلاعاتی موساد، یک سابقه مشترک دارند و آن فعالیت در حوزه های مرتبط با ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این روزها رسانه‌های صهیونیستی در یک فرمان نادر ماموریت یافته‌اند خبر انتصاب زنان در پست‌های ارشد مدیریتی موساد را که در طول فعالیت این نهاد بی‌سابقه بوده رسانه‌ای کنند. بر اساس این گزارش‌ها در حال حاضر چهار زن در پست‌های مهم موساد در حال فعالیت هستند. به غیر از ریاست اداره اطلاعات موساد و بخش ایران این سازمان، دو زن دیگر نیز در سمت‌های معاون رئیس اداره اطلاعات و معاون رئیس اداره نیروی انسانی کار می‌کنند.

یک:این سطح از مجوز اطلاع‌رسانی برای اولین بار در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاده و به خوبی نشان می‌دهد که موساد از طریق این تغییرات اهداف تبلیغاتی را دنبال میکند و با انتخاب زنان به نوعی دنبال ترمیم وجهه خود و ایجاد فرصت تبلیغاتی بوده است. علاوه براین صهیونیست‌ها این موضوع را هم طرح کرده‌اند که این انتصابات با هدف تشویق جذب زنان بیشتر برای همکاری با موساد به شمار می‌آید. موساد سالهاست در کنار ارتقا استفاده از فناوری‌های نوین همچنان از زنان و ویژگی زنانگی آنها در دستیابی اهداف اطلاعاتی و عملیاتی به صورت گسترده استفاده می‌کند.

دو:بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های صهیونیستی سه زن از چهار زن منصوب شده در مسئولیت‌های مهم اطلاعاتی موساد، یک سابقه مشترک دارند و آن فعالیت در حوزه‌های مرتبط با ایران است. به معنای دیگر این انتصاب‌ها نشان می‌دهد که موساد به دنبال ترمیم ضعف‌های خود در جنگ اطلاعاتی با ایران بوده و بیش از هر زمان دیگری اولویت خود را مقابله با ایران انتخاب کرده است. موضوعی که نشان می‌دهد در اسرائیل، هم سیاسیون و هم گردانندگان موساد از عملکرد افسران اطلاعاتی خود در برابر ایران ناراضی هستند تا جایی که کار به جابجایی در تخصصی‌ترین حوزه‌های مدیریتی اطلاعاتی نیز کشیده شده است.

سه: مسئول جدید میز ایران با نام اختصاری خانم «ک» و مسئول جدید بخش جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات موساد با نام اختصاری خانم «الف» از نزدیکان نفتالی بنت محسوب می‌شوند که در مواجه با ایران تلاش کرده معادلات جدید امنیتی ایجاد کند. او پس از شکست راهبرد «مرگ با هزاران جراحت» که طرح خود او بود، چند هفته قبل از راهبرد «هدف قراردادن سر هشت‌پا» دربرابر ایران رونمایی کرد. انتصاب و ارتقا زنان اطلاعاتی نزدیک به نفتالی بنت به معنای حرکت بیشتر موساد ذیل راهبرد گفته شده است.

چهار: جامعه اطلاعاتی اسرائیل چند هفته قبل شاهد یک تغییر بزرگ در حوزه فرماندهان اطلاعاتی در ایران بودند. به همین دلیل انتصاب سردار کاظمی به عنوان یک چهره شناخته شده در حوزه ضداطلاعاتی به سرعت مورد توجه جامعه تحلیلی اسرائیل قرار گرفت. مهمترین برداشت از تغییر فرماندهی در سازمان اطلاعات سپاه تهاجمی‌تر شدن این نهاد امنیتی در برابر اسرائیل و بالاتر رفت سطح حفاظت اطلاعات و گسترش عملیات‌های ضداطلاعاتی در جامعه امنیتی ایران بود. بدیهی است که این تغییر مهم، می‌توانست زمینه‌ساز ایجاد تغییرات اجباری در جامعه اطلاعاتی اسرائیل نیز بشود. تخصص و سابقه زنان منصوب شده، نشان می‌دهد این انتصابات به نوعی به روزسانی در برابر تغییرات امنیتی در ایران نیز بوده است. آنچه مسلم است مدیریت امنیتی اسرائیل در شطرنج اطلاعاتی در برابر ایران، پیشکسوت‌های جمع آوری خبر و عملیات خود را در برابر یکی ضداطلاعاتی ترین چهره‌های امنیتی ایران یعنی سردار کاظمی و دیگر نهادهای امنیتی ایران قرار داده است. | منبع: جهان نیوز