کیهان نوشت:رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته در گزارش‌هایی سعی کردند که القا کنند روابط اسرائیل و آمریکا تحت تأثیر مذاکرات برجام قرار گرفته است.

کیهان: اعلام اختلاف بین اسرائیل و آمریکا بازی رسانه ای است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام گفت‌وگوی تلفنی میان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را نپذیرفت.«شبکه 13 رژیم صهیونیستی» هم گزارش کرد که با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران به مرحله نهایی رسیده است می‌توان گفت که اسرائیل اولویت مهمی برای آمریکا نیست و در سبد اولویت‌های این کشور قرار ندارد.

این شبکه صهیونیستی در پی تعویق گفت‌وگوی تلفنی میان بایدن و لاپید به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست اعلام کرد که شکاف‌ها میان واشنگتن و تل‌آویو بسیار زیاد شده است.

با این‌ حال برخی رسانه‌های خارجی از پذیرش نگرانی‌های اسرائیل از سوی آمریکا خبر دادند.

دیوید برنیع رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد هم گفت: توافق قریب‌الوقوع هسته‌ای با ایران در صورت تصویب نهایی، یک «فاجعه استراتژیک» برای تل‌آویو خواهد بود.

رئیس موساد در دیدار با لاپید گفته که «امضای این توافق، قدرت ایران را بسیار بیشتر می‌کند زیرا صدها میلیارد دلار پس از برداشته شدن تحریم‌ها براساس این توافق به این کشور سرازیر می‌شود.»

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «این موضوع چالش‌های بزرگی را برای اسرائیل، همچنین روابط آمریکا و اسرائیل به وجود می‌آورد.»

1) گزارش‌ها و اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد شکاف بین آمریکا و اسرائیل،یک بازی رسانه‌ای و اساساً در افکار عمومی داخل و خارج ادعایی دروغ و غیرقابل‌باور است. خود کاخ سفید هم بارها به‌ویژه همین چند روز پیش اعلام کرده است که «اهداف اسرائیل و آمریکا در برجام یکسان است». از سویی دیدارها و رایزنی‌های مکرر و مستمر مقامات غربی با صهیونیست‌ها، تلاش صهیونیست‌ها برای خرابکاری در ایران، ترور مدافعان حرم و... تا حمایت‌های اخیر آمریکا از اسرائیل و مواضع مشترک علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران (به‌ویژه در سفر اخیر بایدن به اسرائیل) نشان‌دهنده عمق روابط استراتژیک آمریکا و اسرائیل است؛ روابطی که تارنمای خبری آکسیوس با انتشار گزارشی مبنی بر «پذیرش سه نگرانی اسرائیل از سوی آمریکا» بخش‌هایی از آن را افشا کرده است.

2) روز گذشته بااینکه اسرائیلی‌ها خبر «انجام نشدن گفت‌وگوی تلفنی میان جوبایدن و یائیر لاپید» را برجسته کردند و گفتند که توافق برجام در صورت تصویب یک «فاجعه استراتژیک» برای تل‌آویو است و یا آنکه ادعا کردند میان آمریکا و اسرائیل شکاف به وجود آمده! اما وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بازهم در تهدیدهای خود علیه ایران گفت که «ما به تعمیق همکاری با ارتش آمریکا و گسترش اقدامات برای آسیب رساندن به هم‌پیمانان ایران در منطقه ادامه می‌دهیم»

3) و مهم‌تر آنکه در این برهه زمانی که اروپایی‌ها با بحران‌های عمیقی مانند بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، برای ایفای نقش «پلیس بد» در روند مذاکرات هسته‌ای دست‌بسته هستند و این نقش را به صهیونیست‌ها سپرده‌اند تا با تهدید و لاف‌زنی‌های خود علیه ایران، بتوانند جاده امتیازگیری آمریکا و اروپا از ایران را صاف کنند!