توسل اصلاح‌طلبان به لایک و ریتوئیت برای تخریب قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مجلس در روزهای گذشته به لرستان سفر کرد تا از نزدیک با دغدغه‌های مردم این منطقه آشنا شود. با این وجود این اقدامات که بیانگر تغییر رویکرد مجلس نسبت به مردم است چندان خوشایند اصلاح‌طلبان نیست.

در این باره صبح نو نوشته: به بهانه سفر نظارتی رئیس مجلس به استان لرستان، برخی رسانه های اصلاح طلب حمله به او را مغتنم شمردند و این بار با اسم رمز کاهش محبوبیت قالیباف، سعی در تخطئه وجهه سیاسی کردند. یکی از این رسانه ها شبکه شرق(شرق آنلاین) وابسته به روزنامه شرق بود که با استناد به داده‌های افکارسنجی موسسه «استاتیس»، تلاش کرد موقعیت قالیباف و رئیسی را در میان مردم متزلزل نشان بدهد. این رسانه تاکید کرد که محبوبیت قالیباف در مقایسه با دی ماه سال 99، با افت 17 درصدی مواجه شده و هم اکنون محبوبیت او به 27 درصد رسیده است.

این روزنامه ادامه داده: نکته طنزآمیز گزارش شرق، استناد این رسانه به داده های آنلاین مربوط به کاهش تعداد فیوهای توئیت های صفحه رسمی منتسب به رئیس مجلس است.

صبح نو افزوده: استناد شرق به روند نزولی تعداد فیوهای صفحه مجازی قالیباف، آنقدر خام می نماید که ارزش پاسخ ندارد. با این حال باید تصریح کرد که وقتی یک چهره سیاسی در مسوولیت رسمی نیست، معمولا کاربران مجازی سعی می کنند اخبار مربوط به آن چهره را از طریق صفحات مجازی منتسب، پیگیری کنند.

این روزنامه تاکید کرده: طبیعی است وقتی همان چهره درگیر مسوولیت رسمی می شود، تمام رسانه های رسمی و غیر رسمی به انعکاس نظرات او مبادرت می کنند و بدین شکل، دسترسی به اخبار مربوط به آن چهره، آسان تر شده و رجوع به صفحات مجازی، به طور اتوماتیک کاهش می یابد. از طرف دیگر، مگر چند نفر از عموم مردم در توئیتر عضویت فعال دارند که شرق با استناد به میزان فیوهای قالیباف، مدعی کاهش محبوبیت او شده است؟