دومین پیروزی پیاپی فولاد در حالی برابر سپاهان رقم خورد که شاگردان نکونام با سبک مخصوص خودشان سپاهان را غافل‌گیر کردند.

ستاره فولادِ نکونام کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" اگر یک بار دیگر مسابقه دیشب فولاد برابر سپاهان را مرور کنیم، یک‌دست بودن تیم اهوازی بیشتر از قبل در ذهن نمود می‌کند.

100 دقیقه؛ این عبارتی است که از ابتدای فصل جاری به دیالوگ کادرفنی و بازیکنان فولاد قبل و بعد از بازی اضافه شده. آنها علاوه بر اینکه در زمین بازی برای هدف مشترک‌شان تا آخرین لحظه به صورت هماهنگ می‌جنگند، بیرون مستطیل سبز هم ادبیاتی مشترک پیدا کرده‌اند. وقتی مصاحبه‌های نکونام، دستیاران و بازیکنانش را مرور می‌کنید، اکثر آنها از کلمه صد دقیقه استفاده می‌کنند.

تیمی که امسال نه برای 90 دقیقه که برای صد دقیقه بدنسازی کرده و آماده شده است. موضوعی که باعث شده تا برابر تراکتور در هفته سوم و حالا برابر سپاهان در دقایق اضافی به برتری دست پیدا کند. اما موضوعی که در این هفته بیشتر از سال‌های گذشته در تیم نکونام به چشم می‌آید، یک‌نواخت بودن تیم و درخشش‌ها با وجود برخورداری از ستاره‌های جذاب درون و کنار زمین است.

قاعدتا تیمی که بازیکنانی چون اشکان دژاگه، وریا غفوری یا آیاندا پاتوسی و پهلوان را در اختیار دارد باید تا حدودی هم به ستارگانش اتکا داشته باشد اما برخلاف تصور، صرف‌نظر از کریستوفر کنت روی خط دروازه، تماشاگران حاضر در ورزشگاه فولادشهر در طول مسابقه ده بازیکن قرمزپوشی را در زمین مسابقه می‌دیدند که به مانند بازی‌های پلی‌استیشی از سوی گیمر هدایت می‌شوند و مثل یک ربات درون زمین مشغول اجرای دستوراتی هستند که به آنها دیکته شده است.

نکونام که از لحظه شروع بازی تا پایان آن به قول خودش 100 دقیقه کنار زمین ایستاده، ثانیه‌ای از جنب و جوش در محوطه فنی نمی‌افتد و در تمام موقعیت‌ها و لحظات مختلف مسابقه تدابیر خاص خودش را به بازیکنان منتقل می‌کند. نگرشی که بازیکنان فولاد هم به آن خو گرفتند و هرکدام از آنها در هر دقیقه‌ای و برای هرمدت زمانی که به‌کار گرفته شوند، با یک انرژی مشخص و از پیش برنامه‌ریزی شده سعی در اجرای آن دارند. همین موضوع هم باعث شده برای تماشاگران و بینندگان، تمام بازیکنان فولاد به یک چشم دیده شوند.

رکورددار بازی با پیراهن تیم ملی که روزگاری خودش در میانه زمین یکه‌تازی می‌کرد، این روزها با فولادی که بسته اهداف بزرگی در سر دارد. اهدافی که نیل به آنها دیر یا زود مقاصد بزرگ‌تری را پیش روی او می‌گذارند.