قیمت خودرو این روزها پرنوسان است و ثباتی در بازار مشاهده نمی‌شود. قیمت‌ها در این روزها به هر اخباری که منتشر می‌شود، واکنش نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد بازار خودرو در روزهای آینده نیز به همین روند نوسانی خود ادامه دهد.

ریزش باورنکردنی قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت پراید و ۲۰۶ چند شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو طی سالیان گذشته ثبات نداشته است و همواره با تغییر همراه بوده است . تغییرات قیمت خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد . قیمت خودرو و محاسبه ی آن بسیار پیچیده و بی شباهت به یک معادله ی چند مجهولی نیست. قیمت خودرو در بازار امروز نوسان ها و حاشیه های بسیاری دارد . در ادامه به بررسی قیمت خودرو در بازار آزاد می پردازیم.

قیمت خودرو این روزها پرنوسان است و ثباتی در بازار مشاهده نمی‌شود. قیمت‌ها در این روزها به هر اخباری که منتشر می‌شود، واکنش نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد بازار خودرو در روزهای آینده نیز به همین روند نوسانی خود ادامه دهد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو در چند روز گذشته با افزایش همراه شد. برخی می‌گویند این افزایش قیمت به دلیل منتشر شدن آئین‌نامه واردات خودرو است. اما کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت به دلیل سیگنال‌هایی است که مذاکرات وین به بازارهای ایران می‌فرستند. 

قیمت خودرو در چند روز گذشته با افزایش همراه شد. در هفته‌های گذشته قیمت‌ها ثبات نسبی پیدا کرده و قیمت برخی خودروها حتی کاهشی شده بود.

اما بازار مجددا روند صعودی به خود گرفت و خودرو با افزایش قیمت همراه شد. برخی می‌گویند این افزایش قیمت به دلیل منتشر شدن آئین‌نامه واردات خودرو است. اما کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت به دلیل سیگنال‌هایی است که مذاکرات وین به بازارهای ایران می‌فرستند.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت‌ها در بازار در روزهای گذشته به تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو، افزایش نرخ دلار بود. دلار در هفته‌های گذشته وارد کانال ۲۸ هزار تومان هم شده بود. اما دوباره افزایشی شد و به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. البته این افزایش نرخ دلار به دلیل سیگنال‌هایی است که از مذاکرات وین به سمت بازارهای ایران ارسال می‌شود و تمام بازارهای کشور را، از جمله طلا، سکه و خودرو تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.