رئیس کمیته داوران اعلام کرد که با یک شرکت بلژیکی در بحث VAR قرارداد امضا می‌شود و این تکنولوژی به زودی به ایران می‌آید.

EVS نام بزرگ بلژیکی برای پایان جنجال‌های داوری در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، موضوع آمدن تکنولوژی کمک داور ویدئویی به ایران مربوط به دیروز و امروز نیست. از مدت‌ها قبل در این خصوص درخواست های متعددی را شاهد بودیم و حالا مسئولان فدراسیون فوتبال با تلاش‌هایی که انجام داده‌اند به نتایجی نیز رسیده‌اند.

خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در این‌باره اعلام کرد که به زودی با یک شرکت بلژیکی قرارداد امضا می‌شود و شاهد جشن تولد VAR‌ در ایران خواهیم بود.

افشاریان در این خصوص گفت:‌«با توجه به اینکه فرآیند قبلی VAR‌ به سرانجام نرسید، خیلی با وسواس بیشتری نسبت به این موضوع اقدام کردیم. به همین خاطر نامه‌ای به وزارت ورزش و مراجع ذی‌صلاح زدیم تا شرکتی را که می‌خواهد با ما قرارداد ببندد، تایید کنند. با توجه به ساختار صداوسیمای ایران و اینترنت در کشور ما و مشکلات موجود باید بتوانیم شرکتی را که مورد تایید نظام و کشور است، انتخاب کنیم.»

او ادامه داد: «بعد از یکی دو ماه وزارت ورزش یک شرکت بلژیکی را مورد تایید قرار داد. ما این موضوع را در اولین جلسه هیئت رییسه می‌بریم و امیدوارم که بتوانیم این ساختار را با همکاری هیئت رییسه بهینه کنیم و ادامه کار را با این شرکت و هماهنگی فیفا انجام بدهیم تا در اولین فرصت از آن بهره ببریم.»

رییس کمیته داوران همچنین درباره شرایط بلژیکی مورد توافق تاکید کرد:‌«این شرکت یک دستگاه در کشور و یک نمایندگی در ایران دارد، به نظر می‌رسد که بتوانیم در اسرع وقت نسبت به آموزش داوران اقدام کنیم. این مایه خوشحالی من است و انشاالله بعد از امضای قرارداد بتوانیم به مرحله اجرا و عمل در ورزشگاه‌ها برسیم.»

افشاریان افزود:‌«شاید اوایل سخت باشد چون باید آزمون و خطا داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم که آنچه شایسته است اتفاق بیفتد و جشن تولد VAR‌ را در کشور بگیریم. نام این شرکت EVS است و مورد تایید صداوسیما و مجموعه نهادهای نظارتی کشور است.»

اگر وعده افشاریان عملی شود، قطعا اتفاق خوبی در داوری ایران رخ خواهد داد. اضافه شدن کمک داور ویدئویی به عرصه قضاوت در ایران می‌تواند باعث بالارفتن سطح کیفی داوری‌های لیگ شود و این مسئله را قطعا باید به فال نیک گرفت.