محمد اسکندری گفت: در پیش نویس تهیه شده برای این لایحه تلاش می‌شود که حقوق بازنشستگان کشوری هم متناسب شود و هم منابع مالی آن دیده شود و خوشبختانه دولت هم این موضوع را در نظر دارد و عزم آن هم بر افزایش حقوق بازنشستگان است.

سود چند گانه بازنشستگان از احکام جدید حقوق بازنشستگان | افزایش چند درصدی حقوق بازنشستگان قطعی شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش اندک و تنها ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ گفت: این مطالبه کاملا دقیق و درست است و همواره به عنوان یک مطالبه جدی توسط بازنشستگان مطرح می شود.

محمد اسکندری در این خصوص افزود: هم دولت و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این موضوع هستند و دولت هم مدافع این موضوع است. این امر باید تبدیل به یک لایحه شود و در بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیگیری شود.

وی افزود: در پیش نویس تهیه شده برای این لایحه تلاش می‌شود که حقوق بازنشستگان کشوری هم متناسب شود و هم منابع مالی آن دیده شود و خوشبختانه دولت هم این موضوع را در نظر دارد و عزم آن هم بر افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه ۱۳۹۸ چهار هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می کرد، اظهار داشت: در حال حاضر این رقم به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائلی که سازمان برنامه و بودجه با آن مواجه است درک می کنیم و می دانیم که به شدت تحت فشار هستند؛ اما به هرحال، باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و این وضعیت بهبود یابد.

به گزارش سایت شماره یک، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تلاش کرده ایم حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شود.

هزینه های درمان بازنشستگان را در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می کنیم . هزینه های درمان کمتر از ۵۰۰ هزارتومان در چند روز تسویه می شود.

برای بازنشستگان تسهیلات سفر تخصیص می یابد.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، ضمن تشکر از رییس‌جمهور گفت: افزایش ٣٨ درصدی سایر سطوح به‌همراه عدد ثابت تصویب شده و همچنین افزایش ۵٧ درصدی حداقل‌بگیران در این دولت نقش مهمی در معیشت این جمعیت داشته و احکام جدید از شهریور ماه اعمال خواهد شد.

وی افزود: این افزایش حقوق از تعهدات سازمان بوده و ماقبل شهریورماه نیز پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، این افزایش در پرداختی‌ها از اول فروردین ماه ١۴٠١، محاسبه و در اسرع وقت با دریافت سهام دولت پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید نیز امسال تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و ٢۴٠ هزار نفر هم طی ماه‌های اخیر از طریق بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویی تامین اجتماعی جذب شده و جمعیت تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌گر پس از انقلاب اسلامی، به ٧٣ درصد از کل کشور رسیده است.

 افزایش 38 درصدی تا 57 درصدی حقوق بازنشستگان قطعی شد؟

با بسته شدن پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، نوبت به پرونده افزایش حقوق کارکنان بازنشسته دولت رسید.

در روزهای گذشته جلساتی میان نمایندگان مجلس با اعضای کانون بازنشستگان کشوری برگزار شده است. موضوع این جلسات بررسی احتمال افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری از شهریور ماه بوده است.

براساس روایتی که بازنشستگان کشوری حاضر در این جلسه نقل کرده‌اند، این احتمال وجود دارد که از شهریور ماه مستمری این گروه به اندازه بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد.

نحوه اصلاح مصوبه افزایش مستمری تامین اجتماعی بدین ترتیب بود که مستمری سایر سطوح بگیران به اندازه میزانی که در مصوبه شورای عالی کار تعیین شده بود افزایش یابد.

این مبلغ برای سال جاری سی‌وهشت درصد به علاوه رقم ثابت پانصد و پانزده هزار تومان بود و با عقب نشینی اخیر دولت قرار شد تا از شهریور ماه حقوق نزدیک به یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته سایر سطوح بگیر در سازمان تامین اجتماعی بر این اساس پرداخت شود.

افزایش حقوق بازنشستگان از کی عملیاتی می‌شود؟

برهمین اساس بازنشستگان کشوری و لشگری غیر حداقلی بگیر انتظار دارند تا با تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان بیست و هشت درصد بر حقوق فعلی آنها افزوده شود.

البته به موازات این جلسات نمایندگان مجلس با بازنشستگان کشوری، دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به نیابت از دولت از قصد مشترک خود برای اجرای برنامه برای ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته خود خبر داده بود.

بازنگری برای ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری تنها معطوف به برنامه‌های مشترک مجلس و دولت نیست، به استناد ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق کارکنان بازنشسته و شاغل غیر حداقل بگیر باید به اندازه درصد تورم اعلامی بانک مرکزی باشد.

در صورتی که این اتفاق بیفتد و مستمری کارکنان سابق دولت از شهریور ماه افزایش یابد، به احتمال زیاد تسویه این معوقات به مانند مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از مهر ماه آغاز خواهد شد.

برای سال ۱۴۰۰ نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی چهل درصد اعلام شد اما حقوق کارکنان مذکور تنها به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت، در ادامه مشابه همین افزایش برای بازنشستگان غیر حداقل بگیر نیز در نظر گرفته شد اما با اعتراض بازنشستگان و تشخیص مجلس این مصوبه باطل اعلام شد.