سخنان مهم رهبر انقلاب در دیدار با شرکت‌کنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت حاوی نکات بسیار کلیدی و راهبردی است که می‌تواند نقشه راه جهان اسلام و ملت‌های اسلامی تلقی شود. مقام معظم رهبری در بیانات دیروز خود بر کلیدواژه‌هایی چون اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی تاکید کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و تاسیس جبهه‌ای واحد با حضور گروه‌های مختلف به رهبری ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، مستکبران از هر ابزار و وسیله‌ای برای تخریب این مقاومت استفاده کردند. بخشی از ترفند‌های آنها به لحاظ تبلیغی و رسانه‌ای معطوف به خدشه‌دار کردن وجهه اسلام و نشان‌دادن چهره‌ای خشن از مسلمانان در بین سایر جوامع بشری است. راه‌اندازی گروه‌های تروریستی -که به دروغ خود را مدافعان دین اسلام می‌دانند- از جمله پروژه‌هایی بود که گرچه بخشی از جهان اسلام را دچار آشوب و تنش کرد اما با هوشیاری محور مقاومت کم‌کم آثار و تبعات این فتنه در حال رفع‌شدن است. ایجاد اختلاف میان گروه‌های مذهبی اعم از شیعه و سنی یکی دیگر از اقدامات نظام سلطه بود. این تاکتیک تا مدتی عراق را دچار بحران کرد اما با هوشمندی جریان‌‌های سیاسی،   مردم عراق و همچنین مرجعیت، تنش‌ها در این کشور فروکش کرد.

 ایران‌هراسی یکی دیگر از طرح‌های خطرناکی بود که از سوی نظام سلطه برای جدایی میان ایران و سایر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در دستور کار غرب و آمریکا قرار گرفت اما با درایت رهبر انقلاب و همچنین روشنگری‌هایی که در مجامع عمومی و رسانه‌ای صورت گرفت شاهد بودیم که رفته‌رفته بسیاری از ملت‌‌ها پی به این توطئه‌ها بردند و کشورهای همجوار و همسایه درصدد افزایش سطح روابط خود با جمهوری اسلامی ایران برآمدند. در شرایط کنونی جمهوری اسلامی را باید مهم‌ترین کانون تقابل با هژمونی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و همچنین مرکز مهم وحدت جهان اسلام دانست. حرکت عظیم نهضت اسلامی در حال حاضر با تکیه بر مشترکات فراوان و برافراشتن پرچم عدالت و معنویت و حمایت از فلسطین به عنوان یکی از محورهای اصلی اتحاد دنیای اسلام، مواجهه رودررویی را برای مقابله با سلطه‌گری مستکبران آغاز کرده و استمرار آن باعث ناامیدی دشمنان از سلطه بر کشورهای اسلامی خواهد شد.

حسن هانی‌زاده - کارشناس مسائل غرب آسیا