در حالی که اسکوچیچ بدون توجه به هجمه زیاد حواشی و اخبار پیرامون تیم ملی، توجه اصلی خود را معطوف به انتخاب بازیکنان و اردوی شهریورماه کرده، بسیاری در انتظار شنیدن خبری داغ هستند.

نظرسنجی از خوانندگان؛ تغییر در تیم ملی آری یا نه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، هنوز چند هفته از آن جلسه عجیب اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مرکز ملی فوتبال که منجر به برکناری اسکوچیچ و سپس ابقای این مربی کروات توسط هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شد؛ نگذشته بود که مهدی تاج (چند روز پیش از برگزاری انتخابات) در شبکه خبر حاضر شد و ضمن تاکید بر این نکته که با حضور او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی تغییر خواهد کرد، از تلاش برای بازگرداندن کارلوس کی‌روش با کمک تیم همراهش گفت.

هشتم شهریورماه 1401 سرانجام از راه رسید و علی‌رغم تلاش حسن کامرانی‌فر، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال بری لغو انتخابات، باز هم هیئت‌رئیسه وارد شد و این‌بار آنها با تصمیمی کاملا مخالفِ آخرین تصمیم مهم‌شان برای ابقای اسکوچیچ، اقدامات کامرانی‌فر را وتو کردند تا چند ساعت بعد مهدی تاج با 51 رای از 81 رای ممکن اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، تقریبا 20 ماه پس از استعفا دوباره مرد اول خیابان سئول شود.

از زمستان 1398 که دراگان اسکوچیچ در روزهای بحرانی فوتبال ایران جایگزین مارک ویلموتس شد، تا صعود از گروهی نفس‌گیر با چهار پیروزی پیاپی برابر هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق و در ادامه ثبت سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران به جام‌های جهانی، همواره دراگان اسکوچیچ تیغ تیز انتقاد را به بهانه‌های مختلف تحمل کرده و وقتی این انتقادها با دو شکست برابر کره‌جنوبی در سئول و تیم دوم الجزایر در اردوی پرحاشیه قطر همراه شد، بار دیگر شمشیرها برای این مربی از رو بسته شد.

پس از انتخابات هشتم شهریورماه انتظار بر این بود که با توجه به صراحت لهجه‌ای که مهدی تاج چند روز پیش از پیروزی در انتخابات برای تغییر اسکوچیچ و بازگرداندن کی‌روش به‌کار برده بود، خیلی صریح درباره انتخاب نهایی و سرنوشت‌ساز خود شفاف‌سازی کند، اما برخلاف انتظارات او در این زمینه سکوتی عجیب را در پیش گرفته تا هر روز شایعات زیادی پیرامون آینده تیم ملی شکل بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران در حال آماده‌سازی برای حضور در مهمترین اردوی آماده‌سازی خود پیش از جام جهانی قطر است؛ جایی که قرار است اردویی از بیستم شهریورماه با حضور بازیکنان داخلی که این روزها نامشان نیز گهگاه در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و ماحصل نگاه دقیق اسکوچیچ و دستیارانش در 6 هفته ابتدایی لیگ بیست و دوم خواهد بود؛ آغاز شود و با سفر این بازیکنان به اتریش رسما مهمترین فیفادی تیم ملی فوتبال ایران پیش از جام جهانی با برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سپس سنگال شکل گیرد.

با این حال همچنان سوالی بزرگ و البته بی‌جواب پیش روی علاقه‌مندان فوتبال در ایران قرار دارد؛ سوالی که یا با برکناری دراگان اسکوچیچ و پذیرفتن مخاطره‌های این انتخاب پاسخ داده خواهد شد، یا با بازگرداندن کارلوس کی‌روش و پذیرفتن ریسک بازگشت این مربی پرتغالی جنجالی، که پس از صحبت‌های مهدی تاج نیز با انتشار ویدئویی از دوران حضورش در تیم ملی، برای بازگشت چراغ سبز نشان داده بود. البته گاهی در رسانه‌ها از انتخاب دیگری هم سخن به میان می‌آید که آن هم انتخابی مدیری قوی برای مدیریت فضایِ چند دستگی ایجادشده میان بازیکنان تیم ملی است.

حالا که این مطلب را می‌خوانید تنها 77 روز دیگر تا برگزاری دیدار افتتاحیه جام جهانی باقی مانده و فوتبال ما با وجود شناخت رئیس جدیدش هنوز در نهایی کردن سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مهمترین تورنمنت جهان ناکام مانده است؛ جایی که انگلیس، آمریکا و ولز احتمالا سه امتیاز از مصاف با ایران را از حالا توی جیب خودشان گذاشته‌اند.

هر چه هست مهدی تاج که حالا دوباره بالاترین مقام تصمیم‌گیرنده فوتبال ایران شده باید خیلی زود تکلیف را روشن کند؛ اما پیش از هر چیز این انتظار وجود دارد که فرصت فیفادی و دو بازی بسیار پراهمیت و مفید برابر اروگوئه و سنگال را برای مربی‌ای خرج کند که قرار است در جام جهانی قطر 2022 هم روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد، نه اینکه این دو بازی فرصتی بشود برای بیشتر کردن هجمه انتقاد روی اسکوچیچ و پایین آوردن ریسک تغییر این مربی بی سر و صدای کروات.

شما هم نظر خودتان را درباره انتخاب‌هایی که پیش روی مهدی تاج و همکارانش قرار دارد؛ برایمان بنویسید. به نظر شما کدام گزینه‌ در دسترس تصمیم‌سازان فوتبال، منجر به رقم خوردن نتایجی بهتر برای فوتبال ایران در جام جهانی قطر 2022 خواهد شد...