معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، تخصیص اعتبار برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان و همچنین یزد را ابلاغ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون اول رئیس‌جمهور سه مصوبه اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، تخصیص اعتبار برای جبران خسارت سیل در سیستان و بلوچستان و همچنین یزد را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه دوم شهریور ۱۴۰۱، با هدف تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت اعلام شده از سوی مجلس درخصوص ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اصلاح آن موافقت کرد.

ابلاغ مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در سیستان و بلوچستان 

براساس ابن گزارش، در نشست ششم شهریور هیات وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص مغایرت قانونی مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل در استان سیستان و بلوچستان، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه یاد شده موافقت کرد.

معاون اول رییس‌جمهور امروز یکشنبه این مصوبه را برای اجرا ابلاغ کرد که به موجب این اصلاحیه، اعتبار ذکر شده از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) اختصاص می‌یابد.

ابلاغ مصوبه تخصیص اعتبار برای جبران خسارت‌های سیل در یزد

همچنین هیات وزیران در جلسه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۱، به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور،  با اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیارد اعتبار هزینه ای و تملک دارایی‌های سرمایه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برای بازسازی تأسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی و میراث فرهنگی آسیب‌دیده ناشی از وقوع سیل، مدیریت شرایط اضطرار و جبران خسارت در این استان موافقت کرد.

دولت همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد را موظف کرد ضمن نظارت فنی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبار اشاره شده را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.