محصول جدید ایران خودرو به نام دنا پلاس دورگه همه را شوکه کرده است.

رونمایی از سوگلی محصولات ایران خودرو در بازار امروز | شرایط باورنکردنی فروش محصولات ایران خودرو از امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خودروی جدید از محصولات ایران خودرو قرار بود عصر دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی شود که برنامه رونمایی به دلیل عدم حضور وزیر به تعویق افتاد اما اعلام شده است به‌زودی این خودرو رونمایی می‌شود. خودروی جدید به نام ریرا از جدیدترین محصولات ایران خودرو است.  بنظر میرسد کیفیت محصولات ایران خودرو در تولید جدید، بیشتر شده باشد . خبری از فروش اقساطی محصولات ایران خودرو نیست. جدیدترین قیمت های محصولات ایران خودرو درادامه آورده شده است.

محصول جدید ایران خودرو به نام دنا پلاس دورگه همه را شوکه کرده است.

قیمت ساینا S و سمند LX امروز دوشنبه ۱۴ شهریور در بازار آزاد سه میلیون تومان افزایش پیدا کرد. پژو ۴۰۵ نسبت به دیروز هفت میلیون کمتر معامله می‌شود

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد الان رانا LX است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو ۲۰۰۸ در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت جدید محصولات «ایران‌خودرو»ویژه شهریورماه اعلام شد

گروه صنعتی ایران خودرو قیمت کلیه محصولات خود را ویژه شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام نمود.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو، قیمت محصولات این شرکت به شرح ذیل می باشد. اگر نام برخی خودروها در لیست درج نشده بخاطر عدم تولید در شهریورماه ۱۴۰۱ می باشد

خودرو قیمت قطعی شهریورماه ۱۴۰۱ (تومان)
۲۰۶ تیپ ۲ ۱۵۰.۱۷۵.۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۸۱.۳۶۱.۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس سال سفارشی ELX ۲۰۸.۹۵۷.۰۰۰
پژو پارس TU۵ ۱۷۶.۷۱۰.۰۰۰
پژو پارس TU۵ سفارشی ELX ۲۱۱.۳۸۰.۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۱۶۹.۱۶۲.۰۰۰
سمند EF۷ بنزینی ۱۵۸.۱۲۰.۰۰۰
سمند ال ایکس ۱۶۰.۵۴۷.۰۰۰
سورن پلاس ۲۴۳.۳۱۰.۰۰۰
رانا پلاس ۲۱۴.۸۹۸.۰۰۰
رانا پلاس با موتور TU۵+ ۲۲۸.۸۱۰.۰۰۰
دنا ۲۰۶.۰۴۸.۰۰۰
دنا پلاس ۲۲۸.۱۶۴.۰۰۰
دنا پلاس توربو (۶ سرعته) ۳۶۰.۵۹۴.۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹۸.۲۲۹.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی ۲۰۹.۱۵۴.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی با سقف پانوراما ۲۳۶.۳۴۴.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی ۲۱۵.۸۲۸.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک Mc ۳۱۸.۶۰۸.۰۰۰
هایما S۵+ ۷۹۴.۰۰۰.۰۰۰
هایما S۷+ ۸۴۳.۰۰۰.۰۰۰

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی گفت: با توجه به روند تولید، عرضه خودرو در نیمه دوم سال افزایش می یابد.

عبدالله توکلی لاهیجانی درباره زمان سومین مرحله ثبت‌نام و عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اظهار داشت: قرار بود دوره سوم ثبت‌نام تخصیص خودرو در نیمه اول شهریور‌ باشد، اما زمان دقیق آن در هفته آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: مجوزها داده شده و ساز و کارها برای برگزاری دوره سوم ثبت نام خودرو از طریق سامانه در حال انجام است.

وی درباره تعداد عرضه خودرو در دوره سوم تخصیص خودرو بیان داشت: مانند دو دوره قبل، تعداد عرضه خودروها قابل توجه خواهد بود، البته تعداد عرضه خودروها در مرحله سوم بستگی به عرضه شرکت‌ها دارد. بنابراین الان نمی‌توان تعداد عرضه را به طور دقیق اعلام کرد.

وی بیان داشت: تولید خودرو در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و یکی از خودروسازی‌های بزرگ کشور نه تنها در سال جاری خودروی کامل بیشتری تولید کرده است، بلکه از تولید سال گذشته پیشی گرفته است.

توکلی لاهیجانی بیان داشت: طبیعتاً با این روند افزایش تولید، در ۶ ماهه دوم سال شاهد افزایش عرضه به بازار خواهیم بود.

وی بیان داشت: همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا به هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ششصد هزار خودرو در سال جاری دست یابیم.

نشست کیمیسون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، امروز صبح با حضور دکتر مجید عشقی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت چال‌شهای بورس کالا و بازار گردان ها برگزار شد، در ابتدا خبرنگاران و فعالان عرصه بورس مسائلی را مطرح کردند که مشروح مهمترین آن ها در ادامه می‌آید: حضور خودروها در بورس کالا یکی از مسائلی بود که موردتوجه فعالان عرصه بازارگردانی قرار گرفت و از آن به رغم اندک بودن و شکل گیری مقاومت‌ها برای عرضه، تقدیر و تشکر شد.

موضوع دیگر که موردتوجه قرار گرفت، مبنای توسعه بورس یک کشور بود که به اعتقاد یکی از سبدگردانان به توسعه بورس کالا در کشورهای مختلف نظیر هیئت تجاری شیکاگو در سال ۱۸۴۸ و یا شکل گیری بورس لندن با پایه گذاری توسعه تجارت فلزات بود که از قضا در ایران نیز چنین ظرفیت هایی در تولیداتی نظیر روی، مس و اوره پیدا می‌شود و به عنوان مثال ما باید بورس پالم مالزی را الگوی خود قرار دهیم و آن را مهندسی معکوس کنیم.

موضوع دیگری که از سوی فعالان عرصه بازارگردانی به آن توجه شد، مسئله شفافیت و حضور الگوریتم ها بود که با حضور این الگوریتم‌ها نظارت بر بازار به گونه مناسب تری شکل می‌گیرد.در پایان نیز به مضرات قیمت گذاری دستوری اشاره شد .

پس از انجام این صحبت‌ها از سوی افراد حقیقی و حقوقی، مجید عشقی ( رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار) در خصوص انتظارات و پیشنهادهای فعالان عرصه بورس گفت: بحث های زیادی پیش آمد که نیاز به کارشناسی دارد زیرا نظرات موافق و مخالف زیادی در خصوص صحبت‌های گفته شده در همین جمع وجود دارد که نیاز به چکش کاری برای تصمیم گیری در خصوص آن‌ها داریم زیرا من در تمام سطوح معامله گری بورس و فرابورس بودم و به مسائل آشنا هستم .

وی در ادامه در ارتباط با مسائل گفته شده در خصوص بورس‌های کالایی که ابتدای جلسه مطرح شد، گفت: این صحبت ها نشان می‌دهد که در جایگاه خوبی هستیم و در سیر توسعه قرار گرفتیم؛ به عنوان مثال بخش عمده ( ۹۰ درصد) پتروشیمی داخل در بورس کالا قرار دارد. فلزات و سیمان نیز سامان جدیدی به خودگرفته‌اند. همچنین اصلاح قیمت ها صورت گرفته که البته با مقاومت های بسیاری همان طور که گفته شد.

وی افزود: مسئله شفافیت بازار بورس کالا منافع بازار را به دنبال دارد و در همین روزها در بورس دو محصول ایران خودرو بر روی تابلو رفته و عرضه می‌شود و به عبارتی این مسیری بی بازگشت علی رغم مقاومت‌ها است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به افزایش تولید روزانه این گروه خودروسازی، از خروج همه محصولات سایپا از فرآیند قرعه‌کشی و حذف محدودیت‌های قرعه‌کشی از ابتدای شهریور ماه خبر داد و تاکید کرد در حال حاضر سایپا هیچ خودروی ناقصی ندارد.

محمد علی تیموری با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح عملکرد این گروه خودروسازی و برنامه‌های این شرکت برای عبور از چالش‌ها پرداخت.

وی ضمن اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته حدودا ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌های گروه سایپا وجود داشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی هفت ماه اخیر، در حال حاضر یک خودروی ناقص در سایپا نداریم.  تولید در گروه سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده و این در شرایطی است که تمامی محصولات داخلی هستند و مونتاژکاری نداریم.  

از ماه آینده، همه محصولات سایپا از گردونه قرعه‌کشی خارج می‌شوند

این مدیر خودروساز خبر داد: به دنبال افزایش تولید، فروش محصولات از فرآیند قرعه‌کشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیت‌های ثبت‌نامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد.

تیموری پیرامون مقایسه پیشرفت‌های صنایع نظامی و صنعت خودرو، اظهار کرد: صنایع دفاعی در همه دنیا در حوزه دانش‌بنیان جلوتر از سایر صنایع  هستند و صنایع دفاعی کشور ما نیز از بزرگترین صنایع دانش‌بنیان هستند و بایستی از این ظرفیت در داخلی‌سازی قطعات استفاده کنیم.  سایپا نیز از این ظرفیت صنایع نظامی بهره‌ گرفته و ۳۰ هزار از ۸۰ هزار خودروی کف را که بصورت ناقص و دارای کمبود قطعات بودند، با قطعاتی که وزارت دفاع تولید کرد، تکمیل کرد. همچنین با هفت شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم و قسمتی از قطعات مورد نیاز را از این شرکت‌ها دریافت می‌کنیم.

تولید خودرو شاهین هیبریدی تا سال آینده

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: دومین فضای دانش‌بنیان‌ها در کشور، دانشگاه‌ها هستند. از زمانیکه مسئولیت شرکت سایپا را برعهده گرفته‌ام، هفت تفاهم‌نامه با وزارت علوم امضا کرده‌یم تا از امکانات وزارت علوم و توان علمی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های سراسر کشور استفاده کنیم؛ بر این اساس با دانشگاه نوشیروانی بابل تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا با همکاری یکدیگر در سال آینده خودروی شاهین هیبریدی را تولید و عرضه کنیم.

تیموری در ادامه در رابطه با مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم در خصوص افزایش کیفیت محصولات نیز، گفت: در گذشته نگاه تولید محصول به بیرون از کشور و همکاری با سایر کشورها بود که منجر به بی‌کیفیتی محصولات و انباشت بیش از شش ماهه خودروهای ناقص در کف پارکینگ‌ها شد، اما خوشبختانه اکنون همه محصولات مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و محصولات از کارخانه بصورت مستقیم عرضه می‌شود و مشکلات بر طرف شده است.

کنترل کیفی محصولات به خط تولید منتقل شده است

وی افزود: همچنین در بحث افزایش کیفی محصولات، کنترل کیفیت در همان ایستگاه تولیدی انجام می‌شود و کنترل کیفیت به خطوط تولیدی منتقل شده است. با این اقدام  ۱۲ درصد از عیوب در خط تولید مرتفع می‌شوند. ضمن اینکه در خصوص فرآیند کیفی قطعات، سیستمی پایه‌ریزی شده که هر ایرادی در لحظه به شرکت قطعه‌ساز اعلام تا مشکل رفع شود؛ این فرآیند در یک بازه یک‌ساله می‌تواند منجر به رفع نواقص شود.

این مدیرعامل خودروساز تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ قطعه‌ساز با نیروی انسانی ۳۰۰ هزار نفری مشغول به فعالیت هستند که چنانچه مطالبات آن‌ها به‌موقع پرداخت شود، دغدغه آن‌ها نیز کاهش یافته و می‌توانند با نوسازی قالب‌ها و تجهیزات به بهبود کیفیت کمک کنند.

تیموری از کاهش ۳۵ درصدی مراجعه‌ها به نمایندگی‌ها خبر داده و گفت: در حال حاضر ۴۲ پروژه کیفی طراحی و در حال انجام است؛ لذا بطور کلی در پروژه‌های کیفی، پیش از آنکه محصول عرضه شود، بایستی رفع نقص انجام شود که این دقیقا به‌معنای کیفیت است که با بقای تولیدکننده برابری می‌کند. قطعا کیفیت محصولات جاری ارتقا پیدا می‌کنند و در مورد محصولات جدید نیز تا از کیفیت اطمینان پیدا نکنیم، عرضه‌ای نخواهیم داشت.

عرضه دو موتور جدید سایپا تا پایان امسال

مدیرعامل گروه سایپا اعلام کرد:در سال جاری دو موتور جدید عرضه خواهیم کرد.   مورد اول موتور M۱۵ پلاس است که در مراحل تکمیل قرار دارد و در حال حاضر در مرحله تست و کالیبره شدن است. با این موتور، مصرف سوخت محصولات یک لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، کاهش پیدا خواهد کرد. موتور دوم نیز M۱۶ است که خط تولید این موتور جدید در حال راه اندازی است. خط تولید این موتور مدت‌هاست که بدون استفاده مانده است؛ چراکه شرکت ‌های خارجی کار را رها کرده و رفتند، اما مجدد با کمک مهندسان داخلی، نرم‌افزارهای مربوطه نوشته شده و بهمن ماه امسال دوباره راه اندازی می‌شود  و ظرفیت تولید از ۱۷۰۰ موتور در روز به ۲۵۰۰ موتور می‌رسد.

وی ضمن اشاره به تولید خودروی اقتصادی نیز گفت: برای تولید خودروی اقتصادی بایستی تیراژ تولید، بالا باشد؛ بر همین اساس وزارت صمت یک پلتفرم مشترک مطرح کرده تا میزان تولید خودرو بیشتر شود. در این پلتفرم مشترک رقابت دو خودروساز از بین نمی‌رود. مراکز تحقیق و توسعه، یک خودرو را در یک پلتفرم طراحی می کند اما ظاهر خودروها تفاوت دارد و این موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت منجر خواهد شد.

عرضه ۱۲۰ درصد لوازم یدکی سایپا، به دنبال طرح نظارتی وزارت صمت

تیموری در ادامه در رابطه با نظارت بر بازار قطعات و افزایش کیفیت در این حوزه نیز، خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات بسیار موثری که بسیار به صنعت خودروسازی کشور کمک کرده است، حذف کالاهای قاچاق از سوی وزارت صمت بوده است. همزمان با حذف کالاهای قاچاق عرضه قطعات استاندارد را به بازار افزایش داده‌ایم. طی چهار ماهه ابتدایی امسال ۱۲۰ درصد لوازم یدکی استاندارد به بازار عرضه شده و دیگر مشتری‌ها در صف انتظار نمی‌ایستند. لوازم یدکی خودروهای قدیمی نیز بایستی به موقع تامین شود که در حال انجام است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در سال جاری ۵۰۰ درصد عرضه لوازم یدکی استاندارد را بیشتر خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه سایپا ضمن تاکید بر اینکه قیمت نهاده‌ها در تعیین قیمت خودرو تاثیر بسیار دارد، گفت: ۷۰ درصد قیمت خودرو را نهاده‌ها شامل می‌شوند و ما نقشی در آن نداریم. ورق‌های فولاد در بورس عرضه می‌شوند (که البته ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است). امیدواریم دولت سیاست‌گذاری‌ بر روی قیمت خودرو را در مورد ورق فولاد و مواد پتروشیمی نیز داشته باشد تا با کاهش قیمت همراه شوند.

 مذاکره با ۱۶ برند برای واردات خودرو

وی افزود: البته در قیمت خودرو قطعات الکترونیکی نیز تاثیرگذار است که در این بخش، وابستگی زیادی به خارج داریم و وابسته به نرخ ارز و نرخ تعرفه های گمرکی است. امیدواریم تولید IC  یا چیپ‌ست‌ها در داخل انجام شود تا با کاهش وابستگی، قیمت نیز کاهش پیدا کند. سایپا به دنبال تولید به صورت skd و Ckd است و در این زمینه چهار خط تولید فراهم شده که امکان تولید در این خطوط مهیاست و در صورتیکه آئین نامه واردات ابلاغ شود، با توجه به اینکه با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم، گروه خودروسازی سایپا حتما خودروهایی را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.

جبران خسارت قطع همکاری شرکای خارجی برای بازگشت به بازار خودرو ایران

تیموری در مورد حضور مجدد شرکت‌های خودروساز خارجی در صورت ایجاد شرایط حضور در ایران، تصریح کرد: دولت فرش قرمز برای هیچ خودروسازی پهن نمی‌کند.   حضور و قطعه همکاری شرکای خارجی در دولت گذشته زیان زیادی به خودروسازی ما وارد کرد. بطور مثال سهام شرکت رنو پارس ۵۱ درصد مربوط به رنو و ۴۹ درصد متعلق به سایپا بود و در تحریم‌ها، زمانیکه قطع همکاری کردند، سایپا به تنهایی مجبور شد با چندین هزار مشتری هماهنگی ایجاد و خودروهای جایگزین را تامین کند؛ لذا شرکای خارجی برای ورود مجدد به بازار خودرو کشور باید هزینه‌های قبلی را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بازار کشور بسیار بزرگ است و تنها خودروهای تولیدی پیش از سال ۱۳۹۰ در حال تردد، حدود ۱۸ میلیون دستگاه هستند که استانداردهای لازم را ندارند و مصرف سوخت بالایی دارند، گفت: متاسفانه هیچ خودرویی برای قشر متوسط به پایین، وارد کشور نشده است؛ این در حالیست که واردات هیچ خللی برای تولید داخلی نخواهد داشت. برای تولید خودروهای اقتصادی بایستی تیراژ تولید بالا باشد. پلتفرم مشترک ایران‌خودرو و سایپا در وزارت صمت تایید شده و این خودروی اقتصادی در مرکز تحقیقات سایپا قرار دارد که در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو وزارت صمت رونمایی می‌شود. در حال حاضر تمام مدارک مهندسی و نقشه‌های آن در حال فراهم شدن است و بعد از آن به سمت فرآیند قالبسازی می‌رویم. به دلیل اینکه قرار است این خودرو را هم سایپا و هم ایران‌خودرو تولید کنند و تیراژ بالا است، قطعا قیمت این خودرو اقتصادی می‌شود.

ورود ۸ محصول سایپا به بازار

مدیرعامل سایپا ادامه داد: سایپا هشت محصول را به بازار عرضه خواهد کرد. خودروی عمومی ون ۱۵ نفره گازسوز تا پایان امسال به بازار عرضه می‌شود که تاثیر بسیاری در کاهش آلایندگی هوا دارد. از وظایف ماست که به سمت خودروهای تجاری برویم و خودروهایی که مردم از آن درآمد کسب می‌کنند را تولید کنیم؛ سیاست ما تقویت خودروهای تجاری است.

تیموری خاطر نشان کرد: نقدینگی که سال ۱۳۹۰ از سایپا خارج شد، به جای آنکه صرف تولید و طراحی محصول جدید شود به سهامداری و بازار سرمایه رفت. بایستی ما از همه کسب و کارها خارج شویم و تمام سرمایه را در تولید و طراحی محصول جدید صرف کنیم؛ چرا که این موضوع شرط بقای ما است. در مقطعی ۴۲ درصد سهام سایپا "تودلی" و به کارکنان واگذار شد، اما متاسفانه حتی شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان، وارد بورس هم نشد تا کارگران از سهام بهره‌مند شوند. براین اساس مقدمات ورود شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان به بورس را تا پایان سال فراهم کردیم تا سال آینده کارگران بتوانند سهام خود را خرید و فروش کنند. علاوه بر این شرکت‌های زیر مجموعه‌ای در گروه سایپا وجود دارد که تمایل داریم بخش خصوصی، سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند.

وی در پایان در رابطه با معوقات گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: در سال گذشته ۴۳ هزار و ۲۴۵ خودرو معوق داشتیم که خوشبختانه در خرداد ماه امسال به صفر رسید. در همین ماه سازمان استاندارد اعلام کرد تولید تیبا به دلیل  عیوب پرتکرار متوقف شود. بر همین اساس طی دو ماه ۲۰ هزار خودروی معوق ایجاد شده که با رفع عیوب و رعایت استانداردهای لازم در حال تحویل هستیم.

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف شفاف‌سازی فروش محصولات و حذف تدریجی قرعه‌کشی، برای عرضه خودرو در بورس کالا اقدام کرده که در نخستین گام، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S۵ و S۷ از این طریق به فروش خواهد رسید.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید. 

این اقدام در راستای شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی و حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعه کشی صورت خواهد گرفت.

با بررسی‌ و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد.

رونمایی از ریرا، جدیدترین ها از محصولات ایران خودرو

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروی ریرا اولین خودروی کراس‌اوور تولید ایران است. ایران‌خودرو اعلام کرده است که این خودرو بر اساس پروژه K۱۲۵ تولید می‌شود. اما شکل ظاهری آن نشان می‌دهد که پلتفرم ریرا بر اساس خودروی پژو ۲۰۰۸ باشد. در نتیجه احتمال این وجود دارد که ظاهر ریرا به پژو شباهت داشته باشد.

او افزود: نکته مهمی که در این کراس‌اوور ملی وجود دارد این است که به احتمال زیاد طراحی کابین را به قطعه‌سازان ایرانی می‌سپارند تا از شباهت آن به پژو کاسته شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر می‌رسد کیفیت مواد اولیه ریرا همانند دنا و پارس باشد. حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

جعفری توضیح داد: موتورهای محصولات ایران‌خودرو TU۵ است که در خودروی ۲۰۶ تیپ پنج نیز این موتور استفاده شده بود. البته باید به این نکته توجه کرد که همه قطعات این موتور چینی است. گیربکس این خودرو نیز در خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ بکار رفته و از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به گفته جعفری، این موتور نباید در خودرویی با چنین ابعدادی به کار گرفته شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود «ریرا» به لحاظ فنی، ایرادات زیادی داشته باشد. این کارشناس خودرو در رابطه با قیمت احتمالی این کراس‌اوور ملی گفت: احتمال دارد این خودرو قیممتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

او توضیح داد: رونمایی ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران‌خودرو بود. به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند به زودی این محصول را تولید و به بازار عرضه کند و احتمالا ریرا تا یک یا دو سال دیگر عرضه می‌شود.

محصولات ایران خودرو از دانش بیان استفاده میکنند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از آمادگی برای تشکیل پارک علم و فناوری در صنعت خودرو برای افزایش سهم نسبی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران‌خودرو در راستای اهداف صنعت خودرو آمادگی دارد در این زمینه با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و دانشجویان، همکاری لازم را به‌عمل آورده و محلی را برای احداث پارک علم و فناوری صنعت خودرو اختصاص دهد.

 مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم افتتاح همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت، به‌شدت نیازمند بهره‌وری هستیم.

وی استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها و نخبگان در گروه صنعتی ایران‌خودرو را یک الزام دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، درهای ایران‌خودرو برای ورود دانش‌بنیان‌ها برای همکاری با این خودروساز باز است و ایران‌خودرو برای ادامه حرکت به سمت توسعه، نیازمند ظرفیت و توان این شرکت‌هاست. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو یادآور شد: در همین راستا، مدیریت توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش را راه‌اندازی کردیم که مدیریت و تسهیل ارتباط ایران‌خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد، ایران‌خودرو اهداف بلندی را ترسیم کرده که با کمک دانش‌بنیان‌ها و نخبگان به آن خواهد رسید. وی با اشاره به اینکه درر حال‌حاضر روزانه بیش از ۲۵۰۰ خودرو به‌طور کامل تولید می‌شود و به‌زودی به ۲۹۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت، گفت: بدون کمک دانش‌بنیان‌ها نمی‌توانیم به اهدافی مانند تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال ۱۴۰۳ و قرار گرفتن در زمره خودروسازان بزرگ جهانی و همچنین صادرات و نقش‌آفرینی در بازارهای جهانی دست یابیم. خطیبی تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار ایران‌خودرو است و در تمام استراتژی‌ها و فعالیت‌ها به منویات رهبر معظم انقلاب و رضایتمندی مشتریان اهتمام ویژه داریم و به‌دنبال افزایش سقف سهم دانش‌بنیان‌ها در این خودروساز هستیم.

وی افزود: گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان از رشد شاخص‌های کیفیت محصولات دارد، اما هدف‌گذاری‌های کیفی بسیار فراتر از آن است و در تلاش برای دستیابی به آن هستیم