انتخاب جانشین جواد نکونام در فولاد خوزستان یک ابهام بزرگ در فضای فوتبال محسوب می‌شود.

جانشین نکونام در فولاد کیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ه گزارش "ورزش سه"، اعلام رسمی مهدی تاج درباره شروع مذاکرات برای حضور جواد نکونام در کادرفنی تیم ملی فوتبال یک ابهام بزرگ را ایجاد کرده؛ اینکه کدام مربی هدایت فولاد را در سال سخت و پرفشار پیش رو برعهده خواهد گرفت.

فولاد که تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود؛ در فصل جاری با جذب ستاره‌های پرتعداد روی قدرت رهبری نکونام حساب ویژه‌ای باز کرده است. کاپیتان سابق تیم ملی که به‌خاطر فولاد و برنامه‌های آینده این تیم پیشنهاد استقلال را رد کرد و در اهواز محبوب‌تر شد، حالا در یک دوراهی سخت قرار گرفته که احتمالا منجر به اتخاذ تصمیم بر جدایی توسط او خواهد شد.

بعد از قطعی شدن حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی، شایعه دستیاری نکونام مطرح شد و حالا این مسئله به قطعیت نزدیک شده است. تا جایی که امروز مهدی تاج در نشست خبری خود به‌طور رسمی موضوع پیوستن نکونام به کادرفنی تیم ملی را تایید و البته اعلام کرد برای این منظور باید برخی موانع از سر راه برداشته شوند.

پرواضح است که منظور رئیس فدراسیون فوتبال از موانع موضع گیری مدیران باشگاه فولاد خوزستان است. بدون‌شک برای مدیران فولاد که روی موفقیت تیم خود با نکونام برنامه ریزی کرده‌اند؛ موافقت با جدایی این مربی سخت خواهد بود. اما مسئله فوتبال ملی و اینکه کی‌روش به نکونام اعتماد دارد به احتمال فراوان منجر به شکسته شدن مقاومت گرشاسبی و هیئت‌مدیره باشگاه خوزستانی خواهد شد.

گرشاسبی در مقطعی که کمیته فنی فدراسیون فوتبال با سرپرستی ماجدی قصد برکناری اسکوچیچ را کرده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرد به‌خاطر تیم ملی مخالفتی با جدایی نکونام نخواهد داشت و حالا نیز مدیران فدراسیون امیدوارند او بار دیگر با این درخواست موافقت کند.

موضوع مهم اما بحث انتخاب جایگزین نکونام توسط مدیران فولاد است؛ طی روزهای گذشته موازی با بحث رفتن نکونام به تیم ملی، شایعاتی درباره سپردن سکان هدایت فولاد به دراگان اسکوچیچ، سرمربی برکنار شده تیم ملی در فضای مجازی پیش آمد. اگرچه ظاهرا مذاکرات شفاهی‌ای نیز میان فولادی‌ها و اسکوچیچ شکل گرفته و نکته مهم اینکه این مربی کروات فعلا در گفت‌و‌گوهای اولیه پیشنهاد جایگزینی نکونام را رد کرده است.

از سوی دیگر مدیران فولاد تاکنون هیچ پیش فرضی را برای انتخاب سرمربی جایگزین بررسی نکردند‌. قطعا با توجه به شرایط خوب فولاد و اینکه تیم با نظر مستقیم نکونام بسته شده، آنها دوست ندارند سرمربی خود را از دست بدهند اما اگر بخواهند به این جدایی رضایت بدهند آنوقت باید چه سریع‌تر نسبت به انتخاب جایگزین اقدام کنند. چراکه بازی‌های لیگ در جریان است و طولانی‌شدن روند تغییرات در این مقطع می‌تواند به ضرر تیم فولاد شود.