تیم ملی والیبال ایتالیا بعد از ٢۴ سال موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

ایتالیا راه موفقیت را به والیبال ایران نشان داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فردیناندو دی‌جوری، در تابستان سال ٢٠٢١ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا انتخاب شد. این اتفاق پس از فاجعه المپیک توکیو رخ داد، جایی‌که آتزوری تحت هدایت جیانلورنزو بلنجینی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

دی‌جورجی، بلافاصله بعد از حضور روی نیمکت دست به یک جوان‌گرایی بزرگ زد و در کمال تعجب این رویکرد فورا هم نتیجه داد. در فینال مسابقات قهرمانی اروپای ٢٠٢١ ایتالیا تحت هدایت دی‌جورجی موفق شد ٣-٢ اسلوونی را شکست دهد و بعد از ١۶ سال آتزوری را به این عنوان برساند.

با این حال، نتایج کسب شده در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ٢٠٢٢ ناامیدکننده بود. جایی که این تیم در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ٣-٠ برابر قهرمان المپیک یعنی فرانسه شکست خورد و در دیدار رده‌بندی نیز کار را به همین لهستان واگذار کرد و از کسب مدال بازماند.

در حقیقت به نظر می‌رسید که سیمونه جیانلی و یارانش در تقابل با تیم‌های بزرگ به مشکل می‌خوردند. از طرفی بعد از این مسابقات تصمیم به کنار گذاشتن ایوان زایتسف توسط دی جورجی انتقاداتی را هم نسبت به این سرمربی به همراه داشت.

بعد از یک ماه و نیم آتزوری دست به یک کار بزرگ مقابل فرانسه زد و این تیم را در یک چهارم نهایی قهرمانی جهان ٣-٢ شکست داد. پس از آن هم پیروزی برابر اسلوونی در نیمه نهایی که دی جورجی پس از آن مسابقه گفت: فکر می‌کنم مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به ما در راه رشد و تکامل‌مان کمک کرد.

در واقع ایتالیا در لیگ ملت‌ها با حریفان بزرگی روبرو و متوجه شد که برای کسب عنوان قهرمانی جهان پس از ٢۴ سال باید در چه سطح بالایی ظاهر شود. آخرین قهرمانی ایتالیا در سال ١٩٩٨ در اوزاکا بود، جایی‌که قوانین والیبال تا حدود زیادی متفاوت بود. ایتالیا در آن زمان به دنبال این بود تا اولین تیمی باشد که سه بار پیاپی قهرمان جهان شده و در این راه تیم غول‌پیکر و پُرستاره‌ی یوگسلاوی را از پیش رو برداشت.

ایتالیا شب گذشته، یک‌بار دیگر موفق شد دست به کار بزرگی بزند و لهستان را مقابل هزاران هوادار لهستانی حاضر در سالن شکست دهد تا دی جورجی، بعد از یک مدت کوتاه تاثیر شگرف خود را بر روی ایتالیا و والیبال‌‌ این کشور بگذارد.