تبعات نشان دادن هیس جواد منافی به ساپینتو با سوت یاسر همرنگ در پایان نیمه نخست ادامه پیدا کرد و تا ورودی رختکن دو تیم ادامه داشت.

خسرو حیدری در متن یک درگیری غیرمنتظره! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جواد منافی یکی ازدستیاران حمید مطهری در کادر فنی نساجی بعد از تماشای اعتراضات ساپینتو  از ترس اینکه داور وسط تحت تاثیر قرار بگیرد و به سود استقلال سوت بزند به سرمربی پرتغالی استقلال علامت هیس را نشان داد و تماشای این تصویر ریکاردو ساپینتو را برافروخته کرد.چرا که از هیس حتی در فرهنگ ایران هم می توان برداشت های متفاوتی داشت.

اعتراض ساپینتو به این رفتار مربی نساجی چند دقیقه ای فضای بازی را ملتهب کرد تا جایی که داور وسط مجبور شد به کنار خط بیاید و با کمک داور چهارم و کمک داور اول نیمکت دو تیم را به آرامش دعوت کند.

یکی از اشکالات در چنین صحنه هایی این است که جز افراد درگیر دیگر اعضای نیمکت دو تیم هم وارد عمل می شوند ودر چنین شرایطی مدیریت فضا برای تیم داوری سخت می شود و کار به جایی رسیده که تیم داوری به هنگام سوت پایان نیمه نخست و ورود دو تیم به رختکن باید مراقب رفتار اعضای دو تیم به خصوص اعضای روی نیمکت باشند.

به هر صورت در پایان نیمه نخست و در حالی که ساپینتو هنوز از علامت هیس جواد منافی ناراحت بود و نمی خواست از اعتراضات خود دست بکشد و با خواهش  بهزاد غلامپور و بیژن طاهری و دیگر اعضای نیمکت راهی رختکن شد حواشی ای بین دیگر اعضای دو تیم هم به وجود آمد. خسرو حیدری در بحث با اسماعیل اسماعیلی سرپرست تیم نساجی نسبت به توهین نیمکت نساجی به سرمربی استقلال ابراز گلایه کرد که با پاسخ تند سرپرست نساجی همراه شد و حتی ممکن بود کار به جاهای باریک بکشد که تیم داوری به هر شکلی بود صحنه را مدیریت کرد. 

اعضای تیم نساجی هم معتقد بودند اعتراضات ساپینتو تیم داوری را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب رقم خوردن شرایط بازی به سود تیم استقلال می شود. هر چند  در پایان بازی حمید مطهری سرمربی تیم نساجی نسبت به قضاوت یاسر همرنگ ابراز رضایت کرد و تنها گفت به یکی دو صحنه خطا در کنار خود اعتراض داشت و اصلا به تیم داوری در این بازی اعتراضی ندارد. و این نشان داد که نگرانی اعضای نیمکت نساجی هم بی دلیل بود.

خسرو حیدری چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری آرام نشان داده اما حواشی دیدار با نساجی موجب شد تا او هم وارد درگیری شود. بدون هیچ قضاوتی باید گفت چنین صحنه هایی زیبنده فوتبال نیست و هیچ کمکی به دو تیم و فوتبال نمی کند و صد البته که ساپینتو هم باید در کنار خط کنترل بیشتری روی رفتار خود داشته باشد و از همه مهمتر اینکه در مقام قضاوت و اجرای حکم قرار نگیرد.

جواد منافی در پایان بازی اگر چه ساپینتو را یک شومن خواند، اما از اینکه به ساپینتو علامت هیس نشان داد عذرخواهی کرد؛ سوال مهم اینجاست بعد از نشان دادن علامت هیس و واکنش ساپینتو ادامه رفتارها از سوی دیگر اعضای دو تیم چه ضرورتی داشت؟ جز اینکه به دنبال اثبات وفاداری خود به سرمربی تیم باشند؟ آیا این را نمی شود به گونه دیگر نشان داد؟ و آیا بهتر نیست اعضای دو تیم در چنین شرایطی سرمربی را دعوت به آرامش کنند؟