در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ٥ نماینده ایران به مصاف رقبای خود می روند.

لحظه به لحظه با  کشتی قهرمانی جهان جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز سوم از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز در بلگراد صربستان شروع خواهد شد که روز گذشته محمدرضا گرایی توانست بالاخره ایران را صاحب یک فینالیست کند تا شاگردان محمد بنا دست خالی این مسابقات را ترک نکنند و نخستین مدال کشورمان قطعی شود. همچنین علیرضا نجاتی و محمد هادی ساروی نیز با شکست در مرحله نیمه نهایی به دیدار رده بندی اوزان 63 و 97 کیلوگرم راه پیدا کردند. در مسابقات امروز، علاوه بر رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم، مرحله مقدماتی دو وزن پایانی یعنی 60 و 130 کیلوگرم نیز برگزار خواهد شد.

در شرایطی که صربستان صدرنشین در دو وزن پایانی نماینده ای ندارد، تیم های آذربایجان و ترکیه که دو مدعی دیگر کسب عنوان قهرمانی هستند، کشتی گیران خود را روانه میدان خواهند کرد تا در غیاب روسیه بتوانند به قهرمانی جهان برسند. کشورمان نیز در رقابت های امروز دو نماینده از استان خوزستان خواهد داشت. یکی مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم که اولین حضور خود در رقابت های جهانی را تجربه می کند و سال گذشته نایب قهرمان امیدهای جهان شد و دیگری امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم. کشتی گیری که سال گذشته در المپیک توکیو پنجم شد و امسال در شرایطی برای نخستین بار در رقابت های جهانی شرکت می کند که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی موفق شد از سد قهرمان سال گذشته جهان یعنی علی اکبر یوسفی عبور کند.

 پوشش زنده خبری

21 شهریور 1401 ساعت 12:57

97کیلوگرم:

*محمدهادی ساروی که شب گذشته برای سومین بار متوالی مغلوب آرتور الکسانیان ارمنستانی شد و از رسیدن به فینال بازماند، امشب در دیدار رده بندی به مصاف یک نفر از بین متهان باشار ترکیه ای و بک سلطان محموداف قرقیزستانی می رود.

21 شهریور 1401 ساعت 12:56

67کیلوگرم:

*محمدرضا گرایی که روز گذشته با غلبه بر تمامی حریفان خود راهی مسابقه فینال شد، برای کسب مدال طلا مقابل کشتی گیر میزبان یعنی ماته نمس قرار خواهد گرفت که مدال برنز سال 2019 جهان را در کارنامه دارد.

21 شهریور 1401 ساعت 12:55

63کیلوگرم:

*علیرضا نجاتی که روز گذشته با شکست مقابل لری آبولادزه گرجستانی به دیدار رده بندی راه پیدا کرد، امشب و برای کسب مدال برنز با برنده مسابقه بین ارباتو تو از چین و تینار شارشنبکوف از قرقیزستان مصاف خواهد کرد.

21 شهریور 1401 ساعت 12:54

130کیلوگرم:

* امین میرزازاده که در سید هشتم قرار دارد، در نخستین گام به مصاف قهرمان قزاقستانی آسیا یعنی علیم خان سیزدیکوف خواهد رفت و سپس در مقابل برنده مسابقه بین ساتیش هندی و صباح شریعتی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان و نفر سوم المپیک ریو، قرار می گیرد. 

21 شهریور 1401 ساعت 12:53

60کیلوگرم:

*مهدی محسن نژاد ابتدا در مقابل چونگ هانجائه از کره جنوبی و نفر سوم آسیا قرار می گیرد و در صورت پیروزی، به مصاف برنده رقابت بین قهرمان امسال اروپا و قهرمان 2019 آسیا یعنی کرم کمال ترکیه ای و الهام بهرام اف ازبکستانی خواهد رفت.