جیدون کاکس علاوه بر رفتار قابل توجهی که پس از واگذاری کشتی به قاسم پور داشت، در هنگام توزیع مدال ها نیز وضعیت سلامتی رقیبش را جویا شد.

دلجویی کشتی‌گیر آمریکا: متاسفم کامران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در جریان وقت دوم مسابقه فینال وزن 92 کیلوگرم قهرمانی جهان بود که تلاش جیدون کاکس تنومند برای امتیاز گرفتن از کامران قاسم‌پور به مصدومیت این کشتی‌گیر مواجه شد و او مجبور شد تقریبا دو دقیقه آخر را با بانداژ به کار ادامه بدهد و درنهایت هم توانست 2 امتیاز خود را حفظ کند و اولین طلایی مسابقات قهرمانی جام جهانی کشتی را به نام خودش بزند. 

اما یکی از نکات جالب توجه این مسابقه پس از سوت پایان بازی رخ داد؛ جایی که کاکس خیلی زود باخت خود را مقابل قاسم‌پور پذیرفت و با به آغوش کشیدن او پس از نزدیک به 9 دقیقه کشتی پرفشار قهرمانی‌ رقیب خود را تبریک گفت.

این البته برای کاکس پایان کار نبود و او هنگام اهدای مدال‌‍های قهرمانی نیز رفتار مشابهی را تکرار کرد و روی سکوی دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان وضعیت سلامتی قاسم‌پور وپیشانی شکافته شده  این کشتی‌گیر را جویا شد.

قاسم‌پور در لحظه مصدومیت دو بر صفر از کاکس دروقت دوم پیش بود و با وجود آسیب دیدگی توانست برتری خود را تا پایان حفظ کند.

اگرچه رقابت یزدانی و تیلور چند سالی می‌شود که به رقابتی کلاسیک در دنیای کشتی بدل شده ولی مصاف قاسم‌پور و کاکس آمریکایی نیز در حال تبدیل شدن به رقابتی دائمی در وزن 92 کیلوگرم به شمار می‌رود که حالا باید دید پس از دو قهرمانی قاسم‌پور در دو سال گذشته مسابقات قهرمانی جهان، در سال آینده و المپیک پیش رو کدامیک از این دو ورزشکار موفق به شکست رقیب می‌شوند.