رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 در بلگراد، در غیاب روس ها با قهرمانی آمریکا و نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.

زنده از حواشی نبرد ایران و آمریکا در صربستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه خیلی از علاقه مندان به کشتی در ایران امیدوار بودند در سالی که روسیه به دلیل مسائل سیاسی در مسابقات جهانی کشتی غایب است، ایران بتواند عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند، اما بعد از رتبه چهارمی در کشتی فرنگی، شاگردان پژمان درستکار نیز پشت سر آمریکا به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. 

با اینکه آمریکایی ها در این رویداد فوق العاده آماده ظاهر شدند، اما دو پیروزی کامران قاسمپور و رحمان عموزاد برابر رقبای آمریکایی در فینال اوزان 92 و 65 کیلوگرم کمی جنبه انتقامی داشت و باعث شیرین تر شدن نایب قهرمانی ایران شد. 

در ادامه قصد داریم به مرور اتفاقات مسابقات جهانی کشتی آزاد در صربستان بپردازیم.

 پوشش زنده خبری

28 شهریور 1401 ساعت 13:35

* اعضای تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان 25 دقیقه بامداد فردا (سه شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند.

28 شهریور 1401 ساعت 13:21

* کایل داک هم در داشتن عکس های سوژه دار، رکورددار است. او در این صحنه گویا در حین کشتی برای حریفش کری خوانی کرده و او را به سکوت دعوت می کند!

28 شهریور 1401 ساعت 13:20

* و اما رحمان عموزاد. یکی از ستاره های بی چون و چرای تیم ملی ایران و کل این رویداد. او که سابقه قهرمانی در رده های نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه داشت، حالا در 20 سالگی طلای بزرگسالان را هم یدک می کشد. پژمان درستکار هم بعد از صعود به نیمه نهایی اینطور شاگرد جوان را روی دوش گرفت.

28 شهریور 1401 ساعت 13:14

* فشار مسابقات به ویژه فینال برابر جی دن کاس آنقدر روی کامران قاسمپور زیاد بود که این آزادکار جویباری بعد از دشت دومین طلای جهانی، به سبک فوتبالیست ها شادی می کرد و در سالن دور افتخار زد.

28 شهریور 1401 ساعت 13:11

* این هم نمایی از سالن گرم مسابقات. جایی که کشتی گیران در حالی که حریفشان را در چند متری خودشان می بینند، برای مبارزه های سخت در سالن اصلی آماده می شوند. البته ما ایرانی ها بیش از همه این چند روز این سالن را در قاب تلویزیون و هنگام مصاحبه با کشتی گیران و مسئولان تیممان مشاهده کردیم.

28 شهریور 1401 ساعت 13:00

* جی دن کاکس را می توان خوش عکس ترین کشتی گیر تورنمنت دانست که تصاویر جذاب زیادی از او در رسانه های سراسر جهان ضبط و پخش شده است.

28 شهریور 1401 ساعت 12:56

*  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی نایب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در رقابت‌های جهانی را به مدال‌آوران و ملی‌پوشان پر تلاش، مربیان سختکوش و همه ملت عزیز ایران تبریک گفت.

28 شهریور 1401 ساعت 12:24

* منصور برزگر در خصوص کشتی حسن یزدانی مقابل تیلور: مردم از حسن یزدانی توقع زیادی داشتند باید ببینیم که او چرا جا ماند و مات شد. ما اصلاً کشتی او را قبول نداشتیم چون در حد خودش ظاهر نشد. تیلور طوری برنامه‌ریزی کرد که یزدانی را گیج کرد و او نتوانست کاری انجام دهد.

28 شهریور 1401 ساعت 12:21

* رئیس اتحادیه جهانی کشتی حرکت جی دن کاکس و کامران قاسمپور بعد از اتمام رقابت کشتی خود را ستود. نناد لالوویچ در واکنش به این موضوع گفت: ورزش ما را متحد می‌کند، چه در برد و چه در باخت باید بدانیم رفاقتی وجود دارد که از همه چیز متمایز است. خیلی به رفتار این دو جنتلمن افتخار می کنم. آنها کشتی و ورزش را در بالاترین سطح نشان دادند.

28 شهریور 1401 ساعت 12:16

* به مرور تعداد داوران زن حاضر در مسابقات کشتی مردان بیشتر و بیشتر می شود، اما چیزی که امسال به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفت، حضور داوران زن مسلمان در رقابت های مردان بود.