ساعت۱۵ روز جمعه، هشتم مهر اتفاق تلخی در زاهدان رخ داد. آن‌طور که شاهدان عینی گفتند مردم بعد از اقامه نماز جمعه به طرف خانه رفتند اما برخی پس از اعلام تجمع به سمت کلانتری ۱۶ به مسجد مکی برگشتند که در آن محل تجمع و اغتشاش شده بود و مردم به سمت پاسگاه کلانتری سنگ‌ می‌زدند سپس یک پژو آمد و شروع به توزیع سلاح بین مردم کرد. کانال‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم پس از آغاز درگیری‌ها، مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را به‌عهده گرفتند. بر این اساس برخی افراد حاضر در صحنه کشته می‌شوند و تعدادی از نیروهای انتظامی و امنیتی نیز به شهادت می‌رسند و حتی به گفته استاندار سیستان و بلوچستان هم در جریان حادثه تروریستی زاهدان ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در همین زمینه سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با جام‌جم درباره فتنه‌انگیزی گروه جیش‌العدل در سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد اختلاف بین مردم این استان خاطرنشان کرد: همان طور که این گروهک تروریستی به صراحت اعلام کرده و مسئولیت تیراندازی و ایجاد آشوب در نزدیکی مسجد مکی را به عهده گرفته، مشخص است که آنها دنبال اجرایی کردن اهداف و نیات خود برای ایجاد آشوب و تنش و اختلاف‌افکنی میان گروه‌ها و جریان‌های مذهبی این استان بودند.

 طرح امنیت پایدار سپاه

وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایجاد ثبات و آرامش در این بخش از سرزمین ایران گفت:در سال‌های گذشته و بعد از اجرایی شدن طرح امنیت پایداری که از سوی سپاه و با همکاری نیروی زمینی سپاه و قرارگاه قدس و سایر نهادهای نظامی و امنیتی اجرا شد شاهد آرامش مثال زدنی در سطح استان بودیم و بستر خوبی برای عمران، آبادانی و خدمت‌رسانی همه نهادهای کشور فراهم آمد و جیش‌الظلم در پی آن بود که این موضوع را به چالش بکشاند. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که این گروهک وابسته در پی انتقام از مردم سیستان و بلوچستان و بود تصریح کرد: جیش‌الظلم و دیگر گروه‌های تروریستی با هدف ایجاد ناامنی و آشوب به میدان آمدند و در پی آن بودند تا انتقام خود را از مردم نمازگزار اهل سنت و نیروی امنیتی و نظامی بگیرند و از آنجا که بین مردم از هیچ پایگاه و جایگاهی برخوردار نیستند از این روی شاهد این بودیم که اموال تعداد زیادی از مردم سیستان در زاهدان و همچنین مراکز اداری و مجموعه‌های دولتی را به آتش کشیدند.

 شراکت کشورهای مرتجع در جنایت

سردار شریف درباره نقش‌آفرینی سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای فرامرزی و کشورهای بیگانه در حمایت از این گروهک تروریستی و سایر جریان‌های تجزیه‌طلب تصریح کرد: تجربه نشان داده که معاندان انقلاب اسلامی هم به لحاظ تسلیحاتی،‌ پشتیبانی مالی و همچنین با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود از گروهک‌های تجزیه‌طلب و کسانی که با امنیت مردم برخورد می‌کنند پشتیبانی می‌کردند. کما این‌که برخی کشورهای متخاصم و همچنین مرتجع عرب هم با دراختیار قراردادن تجهیزات و حمایت‌های مالی در جنایات تروریست‌ها علیه مردم ایران شریکند. 

 تعقیب جنایتکاران از سوی قرارگاه قدس

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره برخورد با این گروهک تروریستی گفت: به طور طبیعی و با فرآیندی مشخص و همچنین تلاشی مضاعف ان‌شاءا... تعقیب این گروه ادامه پیدا خواهد کرد و همان طور که فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت شهادت جمعی از پرسنل سپاه و تعدادی از مردم اعلام کردند برخورد با این گروهک تجزیه طلب سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و آنها بعد از این واکنش سخت در خواهند یافت که از این اقدامات ددمنشانه طرفی نخواهند بست و چیزی عایدیشان نخواهد شد. شریف اضافه کرد: بهزودی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعقیب این جنایتکاران را پی خواهد گرفت و نتایج آن هم به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.سنخگوی سپاه تاکید کرد: برخورد با عوامل جنایت خواست و مطالبه به حق همه مردم عزیز ایران، علما و متنفذان استان پهناور سیستان و بلوچستان است و مردمی که از رفتار این گروهک وابسته خشمگین هستند این مطالبه جدی را از نیروهای انتظامی و امنیتی دارند تا مسببان این جنایت را به سزای اعمال‌شان برسانند.

روزنامه جام جم