عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اینکه بصورت عمومی در پاساژ و پارک خانمی حجاب مناسب ندارد را بگیریم و ببریم و با او صحبت کنیم به این امید که بر فرد تاثیر بگذاریم، این اشتباه فاحش است و نه تنها اثر نمی گذارد که ایشان را نسبت به ساختارهای کشور و نظام بی اعتمادتر و ذهنش را سیاه تر می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی اصغر عنابستانی» نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت وگو با برنا در رابطه با "اقدامات کمیسیون اجتماعی در اصلاح گشت امنیت اخلاقی" گفت: شخصا معتقد هستم که ما باید کاری که در کشور انجام می دهیم متناسب با هزینه فایده آن باشد. اگر به برگشت امنیت اخلاقی فایده هایی مترتب هستیم، باید ببینیم که چه هزینه هایی برای کشور دارد و چه فایده ای؛ اگر در ترازو هزینه فایده، فایده آن بیشتر بود خوب ادامه بدهیم اگر نبود حتما باید اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد که در تناسب بین هزینه فایده برای امنیت اخلاقی هزینه ها برای جمهوری اسلامی خیلی سنگین تر از فایده های آن است، حتما باید ساختار و مدل اصلاح شود، اصلاحی که باید روی آن تحقیق کنیم و باید در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی روی اینها کار شود. گاهی برخی بصورت سازماندهی شده افراد به دنبال هتک حرمت اسلامی جامعه هستند این گشت باید با آنها برخورد جدی کند.

عنابستانی خاطر نشان کرد: اینکه بصورت عمومی در پاساژ و پارک خانمی حجاب مناسب ندارد را بگیریم و ببریم و با او صحبت کنیم به این امید که بر فرد تاثیر بگذاریم، این اشتباه فاحش است و نه تنها اثر نمی گذارد که ایشان را نسبت به ساختارهای کشور و نظام بی اعتمادتر و ذهنش را سیاه تر می کند.

 

نماینده سبزوار تصریح کرد: اینکه یک نفر را به مقر پلیس ببرند و آنجا برایش حدیث و آیه بخوانند لباسی تنش کنند و تعهد بگیرند، آیا این مشکل حجاب در کشور را حل می کند، خیر اصلا مشکلی را حل نمی کند و من متوجه نمی شوم که برای چه کسانی این را طراحی می کنند این گشت امنیت اخلاقی با این مدل چه مشکلی از کشور حل نمی کند. اگر قرار است که ما اسمش را امر به معروف و نهی از منکر بگذاریم باید از ابتدا عرف شود بعد به آن بپردازیم. امر به معروف اگر امر به واجب بود خداوند می فرمود امر به واجب نمی گفت امر به معروف. واجب شرعی را باید آنقدر در جامعه کار کنیم تبدیل به هنجار پذیرفته شده عمومی شود؛ وقتی شد هنجار عمومی، بعد می شود عرف و معروف و بعد به این معروف می شود امر کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: ما هنوز در رابطه با حجاب آنقدر کار نکردیم که تبدیل به عرف شود و همه بپذیرند، وقتی همه پذیرفتند بعد در مقابل یک نفر دو نفر، جامعه ای که هنجار را پذیرفته مقاومت می کند و آن وقت می توان امر به معروف کرد، اما ما این کار را نکردیم و ما این مقدمه تبدیل واجب شرعی به عرف را انجام نداده ایم . 

عنابستانی گفت: از نظر من با این مدل گشت امنیت اخلاقی هیچ سودی مترتب نیست فقط در مواقعی که بصورت سازمان یافته برنامه ریزی شده ، ماموریت داده شده عده ای می آیند که هنجار جامعه را بشکنند این پلیس باید برود با آنها برخورد کند که نمونه هایش را دیده ایم. اما به صورت عام و عمومی این امنیت اخلاقی هیچ سودی برای جامعه مترتب نیست و حتما باید یک ترتیب اثر جدیدی داده شود.

وی بیان کرد: پلیس بهترین کاری که می کند این است که پلیس امنیت اخلاقی را محدود کند به موارد سازماندهی شده و مواردی که کار اطلاعاتی و امنیتی می کنند، کسانی که پشت صحنه تلاش می کنند تا هنجارهای اخلاقی جامعه را خراب کنند و کسانی که لباسهای آن چنانی می آورند و کسانی که اینها را می فروشند، کسانی که مشروبات الکلی استفاده می کنند  اینها امنیت اخلاقی جامعه را خدشه دار می کنند و باید با اینها برخورد شود . کسانی که با لباسهای آن چنانی در جامعه ماموریت دارند بچرخند و اخیرا در جریان حادثه تلخ عکس های زیادی منتشر شده در جامعه که بروید با اینها برخورد کنید با کله گنده ها که پارتی های آن چنانی می گیرند در بالا شهر و آقازاده یا غیر آقازاده. البته این کلمه آقازاده هم درست نیست؛ پولدارها.

عنابستانی در پایان افزود: کلیپ هایی در فضای مجازی هست که با افتخار از پارتی های دختر و پسر ها در استخرهای آن چنانی منتشر شده است. اینها امنیت اخلاقی را خدشه دار می کنند و چرا پلیس اینها را رها کرده رفته در بازار و پارک و سطح شهر دختر بچه نوجوان ما را می گیرد و از او تعهد می گیرد. بروید با کسانی که ساماندهی شده  امنیت اخلاقی جامعه را می شکنند برخورد کنید پلیس باید خود را محدود به این موارد کند در غیر این صورت حتما به مجلس ورود خواهد کرد.