دقایقی پس از کوبیدن به شیشه‌های جایگاه فولادشهر برای اعتراض به داور، ساپینتو با مشت‌های گره کرده در کانون توجه قرار گرفت.

ارادت ویژه ساپینتو به شیشه‌های نشکن  سی آی پی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، مهم‌ترین غایب استقلال در جدال حساس فولادشهر کسی نبود جز ریکاردو ساپینتو. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان باوجود این غیبت، تبدیل به اصلی‌ترین سوژه این بازی نیز شد؛ زمانی که دوربین خبرنگاران مستقر در جایگاه شیشه‌ای و عکاسان کنار زمین را برای دقایق طولانی متوجه خود دید.

ساپینتو در حالی از جایگاه ویژه بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن را تماشا می‌کرد که در اطرافش میهمانان استقلالی حضور داشتند و کمی آنطرف‌تر مسئولان ذوب‌آهن حاضر بودند و با فاصله بیشتر، خبرنگاران کار خود را انجام می‌دادند.

نکته جالب از این جایگاه شیشه‌ای، مدل نشستن خداداد افشاریان و ریکاردو ساپینتو به موازات یکدیگر بود و همین موضوع باعث می‌شد تا چهره آنها همزمان در ویدیوهای ضبط‌ شده خبرنگاران قرار بگیرد.

ساپینتو که در کنار زمین نیز با شور و حرارت تیمش را هدایت می‌کرد، در جایگاه ویژه نیز بی‌توجه به حضور مدیرعامل و مسئولان اصفهانی و خبرنگارانی که اکثرا نسبت به تیم شهر خود سمپاتی داشتند، موقعیتها را با حداکثر هیجان دنبال می‌کرد و این موضوع باعث غرولند مسئولان میزبان در نیمه اول شده بود.

در دقیقه ۴۷، بعد از برخورد محمد قریشی با آرش رضاوند در محوطه جریمه، پیام حیدری دستور به ادامه بازی داد که فریاد آبی‌پوشان داخل زمین و رهبر روی سکوها را به آسمان برد.

ساپینتو که به خاطر اتفاقات رخ‌داده در حاشیه یک پنالتی گرفته‌شده (گل‌گهر) از حضور در کنار زمین محروم شده بود و هفته گذشته نیز به پنالتی‌(های) گرفته‌نشده بازی فولاد اعتراض داشت، این بار از ارتفاع چند متری زمین فولادشهر صدای اعتراض خود را بلند کرد و لحظاتی بعد به شدت دست خود را به شیشه جایگاه ویژه کوبید .

در آن سو رییس کمیته داوران و ناظر داوری این بازی، در همین لحظه جملاتی را خطاب به فرد کنار دستی خود به زبان آورد که برداشتی جز تصمیم اشتباه پیام حیدری و درستی پنالتی به سود استقلال را به ذهن خبرنگاران متبادر نمی‌کرد.

(البته او کمی بعد و در حالی که شاید تصور می‌کرد با برد استقلال از فشار خردکننده برای یک پنالتی دیگر قسر در رفته، این موضوع را تکذیب کرد و گفت که هرگز در حین بازی قضاوت داور را مورد واکاوی و تحلیل قرار نمی‌دهد.)

چند لحظه بعد دوباره یک صحنه مشکوک، این بار با برخورد توپ به دست نورمحمدی پیش آمد که واکنشی تقریبا مشابه را از سوی سرمربی پرتغالی به دنبال داشت. البته این بار به نظر نمی‌رسید که حق با او باشد و به همین دلیل همراهان ذوب‌آهنی مستقر در محل نیز واکنش نشان دادند و خواستار پایان این برخوردها از سوی سرمربی استقلال شدند.

ساپینتو اعتنای چندانی به این درخواست‌ها نمی‌کرد و با هر موقعیت شخصیت تهاجمی خود را بیشتر به نمایش می‌گذاشت تا اینکه لحظه موعود فرا رسید. زمانی که تیم ساپینتو پس از دقایقی که تحت فشار تیم میزبان قرار داشت، روی یک ضربه ایستگاهی با اشتباه مدافع حریف به گل سه امتیازی رسید.

از لحظه ارسال توپ توسط مهدی مهدی‌پور، همراهان ساپینتو برای تماشای گل پیروزی نیم‌خیز شدند و لحظه بعد سرمربی استقلال نیز با فریادهای بلند این گل را جشن گرفت و به درخواست‌ «های فایو» استقلالی‌های جایگاه ویژه پاسخ داد.

خوشحالی او به قدری طولانی‌ شد که دیگر تقریبا همه لنزها به سویش برگردند و البته سروصدای هواداران ذوب‌آهنی که اغلب کارمند باشگاه بودند نیز دربیاید. آنها معتقد بودند که نیازی به این همه خوشحالی هم نیست و سرمربی تیم میهمان باید کمی بیشتر خود را کنترل کند.اما ساپینتو به کار خود ادامه داد و لحظاتی بعد این مرد پر جوش و خروش نیمکت استقلال، بی توجه به حضور ذوب آهنی ها از بین آنها گذشت و از جایگاه ویژه خارج شد.

در همین حال خبرنگارانی که خود را به میکسدزون رساندند، منتظر ورود ریکاردو ساپینتو به این محل و گرفتن یک مصاحبه مهم بودند اما او بدون اینکه حرفی را به زبان بیاورد از بین خبرنگاران گذشت و با آنها دست و به تبریک‌ها پاسخ داد و راهی اتوبوس تیمش شد.

ساپینتو حالا با کسب سه امتیاز از تیمی که پرسپولیس و سپاهان را متوقف کرد، هم امتیاز تیم صدرنشین شده و امیدوار است هفته آینده در خانه پیروزی را جشن بگیرد.