بالاخره و پس از کش و قوس فراوان، رأی دادگاه پادوانی و استقلال منتشر و شکایت این بازیکن برزیلی رد شد.

شکایت 9 میلیون دلاری پادوانی از استقلال رد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لئاندرو پادوانی مدافع برزیلی و اسبق استقلال است که در لیگ هفدهم و در جریان دیدار برابر فولاد، در برخورد شدید با آرمین سهرابیان، دچار مصدومیت شدید نخاعی شد و مجبور شد برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. علاوه بر این، او برای همیشه زندگی خود را با استفاده از ویلچر سپری می کند.

پادوانی در زمانیکه با آبی پوشان تحت قرارداد بود، بخشی از قرارداد خود را دریافت کرد اما در ادامه با شکایت به فیفا، خواستار دریافت مبلغ بیشتری بود. در نهایت استقلال در سال 1399 به پرداخت 100 هزار دلار به پادوانی محکوم شد.

با این وجود، پادوانی مبلغ مذکور را نپذیرفت و با شکایت به دادگاه CAS خواهان دریافت 9 میلیون دلار غرامت شد. مبلغی که سنگین ترین رقم ادعایی یک شخص علیه یک باشگاه در طول تاریخ فوتبال ایران بوده است.

در نهایت دو طرف مستنداتشان را به دادگاه CAS ارائه کرده و منتظر صدور رأی بودند که این مسئله بارها از سوی دادگاه عالی ورزش تمدید شد تا سرانجام و در آخرین تاریخ اعلام شده (22 مهر) رأی این پرونده صادر و شکایت پادوانی رد شد.

در نتیجه استقلال باید 100 هزار دلار مذکور را به حساب مدافع اسبق خود پرداخت کند. پیش از این، محمد نوری‌فر، مدیررسانه ای اسبق آبی ها در گفتگو با ورزش سه اعلام کرده بود که در آن زمان، استقلال به فیفا اطلاع داده بود که از ۱۷ ماه قبل آماده پرداخت طلب پادوانی بوده اما طرف مقابل این رقم را نپذیرفته بود. بنابراین جریمه دیرکرد شامل این ۱۷ ماه نخواهد شد.

حال باید دید با گذشت 12 ماه دیگر و رسیدن این مدت زمان به 29 ماه، استقلالی ها باید دیرکرد مطالبات پادوانی را نیز پرداخت کنند یا خیر.