یک سوم ابتدایی لیگ در شرایطی به پایان رسید که این هفته ۱۵ گل از خط دروازه‌ها گذشت و پنج مسابقه برنده داشت.

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرونده هفته دهم لیگ برتر نیز بسته شد. در مهم‌ترین مسابقه این هفته سپاهان با نتیجه پر گل چهار بر دو تراکتور را شکست داد؛ مسابقه‌ای که همه چیز داشت و در نهایت سپاهان را به رده دوم و دو امتیازی صدر جدول رساند. در این هفته پرسپولیس در انزلی با درخشش دانیال اسماعیلی‌فر و یورگن لوکادیا پیروز شد اما استقلال نتوانست آلومینیوم را در آزادی شکست دهد.

باخت دو بر یک فولاد به نساجی نیز از نتایج جالب توجه هفته دهم بود که شرایط را برای شاگردان مطهری ایده‌آل کرد. مس رفسنجان در مسجد سلیمان متوقف شد و مس کرمان با پیروزی بر صنعت نفت آبادان شرایط خود را بهتر و قعرنشینی آبادانی‌ها را تثبیت کرد‌. در این هفته دربی تهران نیز بین پیکان و هوادار برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در نهایت پیروزی ارزشمند و یک گله گل‌گهر سیرجان مقابل ذوب آهن این تیم را با سه امتیاز اختلاف تا صدر در رده چهارم قرار داد.

در تیم منتخب این هفته ورزش سه، سپاهان سه و پرسپولیس و نساجی دو نماینده دارند. البته به جز یازده نفر اصلی این ترکیب منتخب، نفراتی چون رامین رضاییان، علیرضا ابراهیمی، کاوه رضایی، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، ساسان حسینی، مهرداد عبدی، فرزاد زامهران و صابر حردانی نیز شایستگی حضور در این جمع را داشتند.

تیم منتخب هفته دهم به شرح زیر است:

دروازه‌بان:

حسین پورحمیدی (آلومینیوم):انتخاب دروازه‌بان برتر این هفته کار زیاد سختی نیست. کافی است دروازه خود را مقابل مهاجمان زهردار استقلال بسته نگه داری و برای تیمت از زمین ورزشگاه آزادی امتیاز به ارمغان بیاوری. پورحمیدی در ۲۰ دقیقه پایانی بازی درخشان بود و علی‌رغم مصدومیت، در کمتر از ۲ دقیقه عکس‌العمل مناسبی روی ضربه غافلگیرکننده محمد محبی و پس از آن شوت مهدی قایدی داشت. پس از آن نوبت، امیرارسلان مطهری بود که شانس خود را برای بازکردن قفل دروازه اراکی‌ها امتحان کند که بازهم گلر جوان آلومینیوم با عکس‌العمل به موقع و دفع توپ دروازه خود را بسته نگه داشت. در دقایق پایانی و حملات همه‌جانبه آبی‌ها، پورحمیدی به خوبی توانست خط دفاعی را هدایت کند تا یک امتیاز ارزشمند را با خود به اراک ببرد.

مدافعان وسط:

*فریبرز گرامی (هوادار): شاگردان الهامی در این فصل در بیشتر بازی‌ها با ترکیب سه‌دفاعه بازی کرده‌اند که فریبرز گرامی یکی از مهره‌های کارآمد و موثر این تیم بوده است. گرامی در شرایطی که پیکان گل اول بازی را به ثمر رسانده بود به کمک خط حمله تیمش آمد و با جایگیری مناسب و یک بغل‌پای دقیق دروازه حریف را فرو ریخت تا تاثیر مستقیم در کسب یک امتیاز تیمش داشته باشد. فریبرز گرامی همچنین در کنش‌های دفاعی و درگیری‌های میانه میدان موفق ظاهر شد. شماره ۴ هوادار با فیزیک مناسبش در نبردهای هوایی موفق عمل می‌کند و طبق اجازه‌ای که ساکت الهامی به او داده می‌تواند در حملات همه‌جانبه هوادار به محوطه حریف بیاید و خط دفاعی آنها را درگیر کند. فریبرز گرامی موفق شد اولین گلش برای هوادار را مقابل پیکان به ثمر برساند و یکی از مدافعان برتر هفته دهم بود.

آرمین سهرابیان (گل‌گهر): آرمین سهرابیان در بازگشت از اردوی تیم ملی پرتلاش، پر نفس و موثر بود و گل سه امتیازی دیدار حساس گل‌گهر را وارد دروازه حریف کرد. امروز آرمین سهرابیان علاوه بر موفقیت در کارهای دفاعی، نقش ویژه‌ای در حملات تیمش داشت و بعد از ایجاد دو موقعیت گل عالی برای کی‌روش استنلی و وسلی گومز، تک گل تیمش را به زیبایی وارد دروازه ذوب‌آهن کرد تا یکی از مردان سه امتیازی این هفته لیگ برتر باشد. او با تلاش مضاعف به دنبال این است که در فهرست نهایی کی‌روش برای جام جهانی حضور داشته باشد.

مدافعان کناری:

دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس): دانیال یکی از خریدهای تابستانی یحیی گل محمدی بود که از همان بازی اول این فصل در ترکیب اصلی سرخ‌ها قرار گرفت و گزینه اصلی و ثابت این تیم در پست دفاع راست بوده است. سرمربی پرسپولیس از دانیال اسماعیلی‌فر عملکرد بدون نقص در خط دفاعی را انتظار دارد و این توقع به خوبی توسط او برآورده شده است. شماره ۵ پرسپولیس علاوه بر عملکرد خوب دفاعی در انزلی، به موقع در کار ترکیبی عالی تیمش در خط حمله شرکت کرد و با یک پاس عرضی دقیق یورگن لوکادیا را در شرایط گلزنی قرار داد. اسماعیلی‌فر چهارمین پاس گل خود را در هفته دهم ثبت کرد و یکی از بهترین بازیسازهای لیگ تا اینجای کار بوده است‌.

علی شجاعی (نساجی): شجاعی در این فصل یکی از مهره‌های کلیدی پازل فنی مطهری است. بازیکن سابق پرسپولیس پیش از این هم در نساجی حضور داشت و با حضور مطهری در کادر فنی به این تیم بازگشت و به خوبی با ترکیب این تیم هماهنگ شد. علی شجاعی با حضور در هر دو جناح نساجی و به ویژه در فاز هجومی، نقش کلیدی در حملات این تیم دارد. قدرت حمل توپ بالا و ارسال‌های بلند از نقاط مثبت بازی شجاعی است. همچنین او با قدرت شوت زنی بالا یک بازیکن چند کاره برای مطهری به حساب می آید. در دیدار مقابل فولاد هم شجاعی در هر دو فاز هجومی و دفاعی از بازیکنان درخشان تیمش بود. علاوه بر قطع توپهای به موقع و سرعت بالا، تکنیک فردی شجاعی عامل دیگری بود که بازی او را نسبت به دیگران در این بازی متمایز می‌کرد. شجاعی بازی خوب خودش را با پاس گلی زیبا تکمیل کرد. نفوذ و ارسال بلند پای چپ او آنقدر دقیق بود که کریم اسلامی تنها نیاز داشت از جایش بپرد تا توپ به راحتی وارد دروازه شود.

هافبک‌ها:

فرشاد احمدزاده(سپاهان): بعد از درخشش در آبادان و ثبت پاس گل، مورایس ترجیح داد تا بازیکن شماره ده تیمش بار دیگر از روی نیمکت بازی را آغاز کند. مصدومیت یاسین سلمانی اما، بهترین فرصت ممکن برای فرشاد احمدزاده بود تا با استفاده از سرعت خودش مقابل تیم ده‌نفره تراکتور، کار حریف را تمام کند. فرشاد بلافاصله پس از حضور در زمین، با یک حرکت به قلب دفاع تراکتور و پاس کاتبک برای مرادی، زمینه‌ساز گل سوم تیمش شد. درست در لحظاتی که تبریزی‌ها به دنبال زدن گل تساوی در نیمه دوم بازی بودند، احمدزاده بار دیگر در قامت یک گلساز ظاهر شد و با ارسالی دقیق به محوطه جریمه، از شهریار مغانلو هم یک گلزن ساخت. عملکردی که او را به ترکیب تیم منتخب هفته دهم تحمیل می‌کند.

امین کاظمیان (مس کرمان): امین کاظمیان که هفته قبل با سرماخوردگی غایب مس کرمان بود تا در اراک و برابر آلومینیوم جای خالی خود را نشان دهد، در بازی برابر نفت آبادان مهاجم نوک شاگردان حسین خانی بود. کاظمیان با گلزنی در دقیقه ۱۱ فشار روانی را به بهترین شکل از دوش تیم خود برداشت و در ادامه فعالیت چشمگیری در خط حمله تیم خود داشت. سه شوت عالی در چارچوب او می‌توانست تعداد گل‌های کاظمیان در کنار بازی عالی او را در این مسابقه بالاتر ببرد.

کاظمیان در دقایق پایانی این بازی به دفاع کناری تیم منتقل شد و اتفاقا در این قسمت از زمین هم پا پس نکشید تا بازی شاداب و سرحال او نقش عمده‌ای در برد ۶ امتیازی مس کرمان داشته باشد.

الویس کامسوبا (سپاهان): کامسوبا از یک بازیکن معمولی و خرید مورد انتقاد سپاهان در طول دو هفته تبدیل به یک هافبک قابل اتکا و خوش تکنیک در سپاهان شده است. زمانی که او برای جا افتادن در فوتبال ایران لازم داشت تا با اعتماد به نفس مقابل حریفان قرار بگیرد و توانایی خود را در پاس دادن و خلق موقعیت به رخ بکشد. کامسوبا در مسابقه این هفته سپاهان و تراکتور هم خوب کار کرد و مهمترین صحنه بازی در لحظه‌ای که محمدرضا اخباری از زمین اخراج شد روی نفوذ او به دست آمد. او همچنین در گل سوم سپاهان نیز پاس قبل از پاس گل فرشاد احمد زاده را به این وینگر ارومیه‌ای داد تا سپاهان در همان نیمه اول کار حریف سازمان‌یافته‌اش را تمام کند.

مهاجمان:

کریم اسلامی (نساجی): او در بازی فولاد یک پنالتی گرفت و یک گل زد تا چهره برتر میدان باشد. کریم اسلامی مهاجمی است که تمام نمی‌شود. حیف که او چند سالی از دوران بازی‌اش را در تیم های دسته اولی سپری کرد. مهاجم نوشهری تیم نساجی بعد از تجربه قهرمانی در جام حذفی، مثل هم تیمی هایش به کسب نتیجه‌ای خوب در لیگ برتر فکر می‌کند. کریم اسلامی در این هفته باز هم سر بزنگاه به کمک تیمش آمد و مقابل تیم پرستاره فولاد خوزستان روی پاس علی شجاعی دروازه کریستوفر کنت را باز کرد تا سه امتیاز ارزشمند را برای تیم مطهری به ارمغان بیاورد. نساجی بخشی از بالانشینی حال حاضرش را مدیون کریم اسلامی با تجربه است.

یورگن لوکادیا (پرسپولیس): ستاره هلندی پرسپولیس هر وقت گل زده تیمش برنده از زمین خارج شده و در این فصل نقش پررنگی در نتایج سرخ‌ها داشته است. لوکادیا در شبی که خط هافبک پرسپولیس در خلق موقعیت آنچنان موفق نشان نمی‌داد از تنها فرصتش برای گلزنی استفاده کرد. نکته مهم در مورد گل زیبا و تک ضرب لوکادیا این بود که خودش در بازی‌سازی این گل نقش داشت و پس از بردن توپ به سمت راست با زمان‌بندی و جایگیری عالی خود را در شرایط گلزنی قرار داد. مهاجم هلندی سرخ‌ها با ۶ گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ است‌ و در هفته دهم نیز درخشان ظاهر شد. این طور که پیداست یورگن لوکادیا از همین حالا مدعی سرسخت آقای گلی است و در حال حاضر به طور مشترک با محمد عباس‌زاده بهترین گلزن لیگ است.

عیسی مرادی(سپاهان): اگر شما چهار ماه قبل به عیسی مرادی می‌گفتید سال بعد با سپاهان در لیگ برتر بازی می‌کنی، با یک لبخند از کنارتان عبور می‌کرد. اما این پدیده جدید سپاهان، بعد از چند بازی حضور به عنوان جانشین، بعد از پایان اردوی تیم ملی به ترکیب تیمش اضافه شد و با عملکرد خوبش، مورایس را برای قرار دادنش در ترکیب ثابت مقابل تراکتور متقاعد کرد. عیسی که قدر فرصت بدست آمده را به خوبی می‌دانست، در همان دقایق اولیه با یک حرکت انفجاری سه مدافع تراکتور را از پیش رو برداشت و گل فشارشکن مسابقه را برای تیمش به ثمر رساند. اما این گل پایان کار مرادی نبود. در آخرین دقایق مسابقه در نیمه اول، او بار دیگر با قرار گرفتن در موقعیت گلزنی روی پاس فوق‌العاده احمدزاده، گل دوم خودش را هم وارد دروازه کاخ‌ساز کرد تا ستاره اول تیمش در پیروزی پرگل مقابل تراکتور باشد.